slakken Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Noen som kan beskrive hvordan jeg får til dette? Jeg har satt opp en FTP-server, men andre maskiner får bare tilgang i nettverk og ikke over internett. Tips til gode ftp-programmer taes også imot med takk Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 du sett det opp i ftp programe at du KUN skal bruke eks. ip 192.168.0.1 (lan) og så har du i net ipen og den adder du ikke. :smile: bruk g6ftp der er det lett og fixse. Lenke til kommentar
slakken Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Kommer folk fra internett inn på FTP`en min da? Vet ikke om jeg var helt tydelig, men det er det jeg vil, men får det ikke til. :sad: Sånn er det å prøve ting for første gang........... Å JA!! Du som sa newbie, jeg hørte deg!! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Bruk ServU for å sette opp serveren. Er superenkelt. Husk at ftpserveren skal ha samme ip som den maskinen den står på, altså den lokale ip'en. I tillegg må du sette opp i routeren at den skal forwarde forespørsler på port 20 og 21 til den lokale ip'en. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 hvis du har "teleHOR" så må du starte vpn dritten. og loge deg på med den og så adde ipen i ftp-server + den lokale ipen. Lenke til kommentar
slakken Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Hva er denne vpn-dritten du snakker om ? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Du har vel dynamisk IP. Da tror jeg du må bruke et tillegsprogram, slik som dns2go. Det finner du her. Jeg fikk heller ikke min FTP server til å virke med Telenor ADSL. Men etter å ha installert DNS2Go, er den på 24/7. Du må også disable firewallen i WinXP, samt åpne port 20&21 i en eventuell annen firewall. _________________ [ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-17 10:44 ] Lenke til kommentar
slakken Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Den 2002-08-17 10:42, engen skrev:Du må også disable firewallen i WinXP, samt åpne port 20&21 i en eventuell annen firewall._________________<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-17 10:44 ]</font> TAKK. Der var løsningen. Det er firewallen som har kødda hele veien. TAKK. TAKK. TAKK. Har brukt litt over en halv evighet på dette, så var det så enkelt. Og slik at noen andre slipper å si det: newbie :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå