Dinsdale Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Snakk om service. Nå skal det først sies at jeg har handlet endel der, men likevel. Det begynte med at jeg forandret mail-adressen min på kontoen min. Da jeg skulle logge meg inn igjen fikk jeg feilmelding og jeg mistenkte at mail-adressen jeg hadde korrigert hadde stavefeil. Jeg prøvde derfor alle mulige stavemåter, men ingen hjalp. Jeg fikk ikke logget inn. Jeg sendte en mail til play.com og forklarte meg. Beskjeden var at jeg måtte ringe dem ved slike feil. Det syntes jeg var litt voldsomt og skannet derfor siste mottatte varekvittering og sendte den til dem. Jeg presiserte i mailen at jeg ikke kom til å ringe siden de ikke kunne identifiserte meg på telefon, og at jeg mente at kvitteringen var et bedre bevis på at jeg var den jeg sa. For 10 minutter ringte mobilen min og viste et langt nummer. Mannen fra play.com presenterte seg og fortalte hva som var feil på kontoen. Og det var jo mailen . Han stavet adressen som lå inne og fortalte at jeg bare skulle logge inn og korrigere mailen. Jeg takket ydmykt for kjempeservice. Han repliserte med: My pleasure Sir. Snakk om god kundeservice Lenke til kommentar
zeox Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 kjempeflott eksempel på hvorfor alle bør handle på play.com. har alltid hatt et kjempegodt forhold til play. Et godt eksempel til er at du får ting før de kommer ut, selv om de sender fra england. fikk Fullmetal Alchemist Vol.1 dagen før den kom ut Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Play.com er noen godinger Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Jau, Play har god service og gode priser. Absolutt noe å se etter for spill- og film-entusiaster. Selv bruker jeg som oftest Amazon.co.uk og Play når jeg kjøper fil/spill. Det varierer litt i prisene, men jeg bruker Play hovedsaklig fordi de har lave priser, mange tilbud, og frakt som er inkludert i prisen. Amazon.co.uk bruker jeg fordi de har brukeromtaler, de har et marketplace (hvor ting kan skaffes uhorvelig billig), de har også god service, og de er noen få prosenter mer effektive (Feks: pakken kommer etter 4 dager fra Amazon, og etter 5 dager fra Play). Uansett fint å høre at de faktisk tilkaller deg, og ikke at du må tilkalle dem. Men så er jo ikke dette noen bombe, engelskmenn er ofte de mest siviliserte og høfflige folk det er å ta av. EDIT: Det eneste som stopper meg i å KUN handle fra Amazon og Play er jo vår alles "venn"... Tollen! Endret 12. september 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 [iC' date=12/09/2005 : 23:53] EDIT: Det eneste som stopper meg i å KUN handle fra Amazon og Play er jo vår alles "venn"... Tollen! Vel, nå får vi jo en ny regjering, så det blir bare å se om de holder valgløftet sitt om å heve toll/momsgrensa til 1000kr. Øystein Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Play.com er suverent gode på både priser, utvalg og topp kundeservice. En kan si hva en vil om konkurrentene, men den kombinasjonen har jeg aldri sett noen være så gode på som nettopp Play.com Både jeg og venner bruker dem jevnlig, og vi har hatt behov for kundeservice totalt kanskje 3 ganger. Alle gangene var de mer høflig, vennlige og imøtekommende enn vi har opplevd i norske butikker noensinne. Det er nesten så det er for godt til å være sant, men jeg håper Play.com vil bestå i laang tid Det med momsgrensa stresser jeg ikke med så lenge webshops som Play.com har såpass lave priser og sender varene separert om en bestiller fler filmer/musikk/spill samtidig. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 *Ser på sine 130+ ordrer fra Play.com over tiden* Neida, Play suger :) Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Suger play.com plutselig? Skjønte ikke den...... Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Vi liker Play.com. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har hatt flere tilfeller av NYDELIG service fra play.com. Sist var det leveringstida på en cd-plate. Hadde bestillt en cd-plate som skulle leveres til en annen adresse. Etter 2 uker skrev jeg en mail og klaget på at det tok så lang tid. Jeg fikk svar noen timer etterpå der det stod at de skulle sende en ny cd-plate til min egentlige adresse, kostandsfritt Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 En kompis bestillte hele x-files serien derfra, og da ringte de han og lurte på om han var sikker, fordi det kunne ha vært en feilbestilling og de lurte på om det var han som hadde bestilt. Han måtte ramse opp person nr. så var den godkjent. Han begynte å lure litt når han tok tlf. og noen snakket engelsk Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har selv BARE gode erfaringer med play.com! Bestillte et par xbox spill og slapp til min store overasking å betale toll på det. Litt offtopic: Når jeg bestiller dvd filmer fra play.com, vil de komme med norsk tekst da? Det hadde vert greit syns jeg da... OG leste noe på dagbladet.no at de ska sette opp tollgrensen til 1000kr. Når vil dette skje? Da skal det pokker bestilles sjait fra nettet! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Suger play.com plutselig? Skjønte ikke den...... Tror nok han er ironisk. EDIT: Litt offtopic:Når jeg bestiller dvd filmer fra play.com, vil de komme med norsk tekst da? Det hadde vert greit syns jeg da... Har ikke noe med hvor du kjøper det fra. Det kommer fullt og helt ann på distributøren. Uansett står det på hver enkelt film på Play hvor mange tekst-valg hver film har. Noen filmer har mange (inkl. Norsk), noen har en del (men ikke Norsk), noen har bare engelsk, og noen har fatksik ingen i det hele tatt (!!). Har selv BARE gode erfaringer med play.com! Bestillte et par xbox spill og slapp til min store overasking å betale toll på det. Dette har heller ikke noe med Play å gjøre. Du var simpelthen heldig med tollen. OG leste noe på dagbladet.no at de ska sette opp tollgrensen til 1000kr. Når vil dette skje? Det er ikke sikkert enda (egentlig mer sikkert at det ikke skjer), og om det skjer, vil nok det ta litt tid (vedder på et halvår om det i det hele tatt skjer). BTW: En kan si hva en vil om konkurrentene, men den kombinasjonen har jeg aldri sett noen være så gode på som nettopp Play.com Da har du ikke handlet hos Amazon. Amazon har bedre pakking rundt varen (har mange ganger fått DVDer fra play hvor coveret har blitt smadret i posten - aldri noe sånn fra Amazon), og det tar som oftest en dag kortere før pakken kommer fra Amazon enn Play. Amazon har flere andre ting som ikke Play har, men Play har også en del ting som Amazon ikke har. Synes det er kjempefint at vi har begge disse to, jeg. Kunne ikke klart meg med bare èn. Endret 13. september 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Peter Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Mange av dvdene til play.com har flere subtitles og språk enn oppgitt, dette gjelder spesielt dvder der ikke noe er oppgitt. Jeg snakket med Play.com om dette for lenge siden, og det har med at distributørene ikke alltid oppgir riktig subtitles, eller noen i det hele tatt, selv om det ligger på dvden. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Mange av dvdene til play.com har flere subtitles og språk enn oppgitt, dette gjelder spesielt dvder der ikke noe er oppgitt.Jeg snakket med Play.com om dette for lenge siden, og det har med at distributørene ikke alltid oppgir riktig subtitles, eller noen i det hele tatt, selv om det ligger på dvden. Noen DVD'er ja, men ikke mange. Har selv snart 300 DVD'er, hvorav mesteparten er bestilt fra Play og Amazon. Jeg vet (I'm so cool ). Lenke til kommentar
Destructionz Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Digga play.com helt til jeg fikk en toll på 150kr, dermed gikk WoW fra 320 - 470kr. Bestillte det derfra siden jeg trodde det var billig men det ble visst dyrere enn wow koster på de dyreste butikkene i norge, kjippt. Ja det er min skyld at jeg ikke sjekket det med toll men har aldri betalt toll før og har en kompis som bestiller derfra hele tia, aldri noe toll. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Bruker Amazon når jeg skal handle bøker for det meste, og hvis jeg skal hva flere serier osv som går over toll/momsgrensen. For DVDer under 200kr er det play jeg bruker (og spill under 200kr, f.eks så er det nye Ghost Recon Summit Strike for Xbox under 200kr hos Play, mens den koster 299,- her hjemme i butikken). Øystein Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 [iC' date=13/09/2005 : 18:32] BTW: En kan si hva en vil om konkurrentene, men den kombinasjonen har jeg aldri sett noen være så gode på som nettopp Play.com Da har du ikke handlet hos Amazon. Amazon har bedre pakking rundt varen (har mange ganger fått DVDer fra play hvor coveret har blitt smadret i posten - aldri noe sånn fra Amazon), og det tar som oftest en dag kortere før pakken kommer fra Amazon enn Play. Amazon har flere andre ting som ikke Play har, men Play har også en del ting som Amazon ikke har. Synes det er kjempefint at vi har begge disse to, jeg. Kunne ikke klart meg med bare èn. Jeg har handlet hos Amazon fler ganger (bøker, filmer og musikk). Jeg har aldri mottatt ødelagte DVD-covere fra Play.com, men jeg liker ikke å kjøpe musikk-CDer derfra da de gjerne har knust cover/platefeste når de kommer frem. Utover det, har jeg ikke hatt behov for å benytte meg av kundeservicen ved Amazon, så jeg kan ikke uttale meg om bedriften på det området. Første gang jeg handlet ved Amazon var også den største brøleren jeg gjorde.. kjøpte MI 2 sone 1, kostet godt over NOK 200 den gang, hvilket selvfølgelig førte til at jeg fikk mer å betale på toppen av det. Filmen endte med å koste meg nesten NOK 400. Jeg lærte meg raskt å sjekke valutakursene hos toll.no og å passe på hvorvidt prisene gjelder med eller uten frakt Jeg er forøvrig helt enig i at det er bedre å ha fler å velge mellom. Jeg er ikke en sånn dønn trofast kunde, men bruker fler butikker ettersom hvordan det passer seg. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg har mottat ødelagte DVD cover fra Play.com 2 eller 3 ganger. Men koster jo en slikk og en ingenting i butikken, så hva er problemet? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg har mottat ødelagte DVD cover fra Play.com 2 eller 3 ganger. Men koster jo en slikk og en ingenting i butikken, så hva er problemet? At coverene som er med filmene ofte er 10.000 ganger bedre enn jalla-dritten man får kjøpt i 10/20-pakker på butikkene. Uansett er det prinsippet, Play burde gjøre noe med innpakkninga, da den er temmelig tynn og dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå