Vice Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Som jeg tidligere antok viste det seg at Telenor ikke skulle gjøre om alle ADSL produktene til bruksbasert betaling. Det nye produktet er nå et produkt i TILLEGG til de eksisterende produktene. Dvs. de som er fornøyde med det de allerede har må ikke betale for hver nedlastet dataenhet. "Med Nye Online ADSL ønsker Telenor Plus primært å gi et tilbud til kunder som kan tenke seg ADSL, men som til nå synes dette har vært for dyrt. Slik imøtekommer dette produktet behovene mot nye kundesegmenter," sier direktør Knut Haakon Nilsen i Telenor Plus. [ Denne Melding var redigert av: Vice på 2002-08-13 13:08 ] Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Glimrende! URL til pressemelding/artikkel? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 feks. http://www.itavisen.no/art/1299271.html http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/te20020813...400_er_46215609 [ Denne Melding var redigert av: Vice på 2002-08-13 13:15 ] Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 http://presse.telenor.no/PR/200208/869613_1.html Så mye skrik og så lite ull :smile: Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 OK. greit at den nye ordningen ikke berører eksisterende kunder. Men synes ikke tilbudet var så mye å slenge tennene i veggen etter.. Kr. 349,-/måned for én GB nedlasting med makshastighet 704kb, og 64kb etter det er egentlig ganske dyrt. Hadde tjenesten kostet 100-150 så.. Men har man muligheten for det, og vet at man skal ha bredbådn en stund, ville jeg heller gått for et NGT abonnement med et par års bindingstid. Bravo til 398 gir mer for pengene... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 EDIT: hadde ikke lest helt nyeste nyhetene, men har fortsatt ikke noe tro på at telenor vil bli "snille"... _________________ Prøv FreeBSD :wink: [ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-13 13:22 ] Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Telenor tillater fremdeles nyregistrering av abonnement med ubegrenset nedlasting. Så det ser faktisk ut til at de har tenkt å beholde disse... Sjekk Telenors produktsider for ADSL... http://privat.telenor.no/dinesider/default...orInternettAdsl Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Greit nok at de utvider sitt tilbud, men blir litt kvalm av "nå kan alle få adsl som tidligere syntes dette var for dyrt" Er nok ikke med i ALLE der jeg med et 700 nummer hjem. Heldighvis 1 år til på uninett selv om det ikke er helt stabilt. Lenke til kommentar
Mag Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Start ikke festen for tidlig - det står absolut ingen steder at dette er et "tilleggs-produkt" - og om så var så kan dere være 99% sikre på at Telenor vil sørge for ytterligere inntjening på "storbrukere" (dvs. stort sett ALLE) ved å heve prisene på ubegrenset bruk. Hvordan de kan forsvare en sånn politikk er for meg ganske uforståelig - men dette er jo Norge; her behøver man ikke ha rot i virkeligheten for noen avgjørelser; vi bare godtar og trekker på skuldrene.. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg skjønner ikke helt argumentet at dette er et tilbud for de som tidligere kunne tenke seg ADSL men synes det er for dyrt. Det koster jo det samme som for et 384/128 abonement uten volumbegrensning. Denne gruppen som de prøver å rette seg mot (som surfer mye men laster ned lite) greier seg fint med 384. Og da har de et bedre tilbud siden de ungår å plutselig bli strupt ned til 64k mot slutten av måneden. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 I henhold til Telenors produktsider koster et abb. med 385 kb nedlasting kr. 450. Så det er 101 kroner å spare DERSOM man klarer seg med 1 Gb i måneden... Men hiver man på nattsurf, så er man oppe i kr. 398 kr. måneden, nøyaktig det samme som NGT fri bruk med et par års bindingstid.. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Poenget er at dette nye "tilbudet" ikke gangner kunden i stor grad, men heller Telenor som får det til å VIRKE bedre. De som kommer til å lokkes av dette tilbudet er de som ikke bruker internett i stor grad, og dermed kunne de spart en del penger på å fortsatt bruk ISDN/Modem. Det er da ikke ofte bestemor overfører film gjennom e-posten, er det? Ved lite bruk er ikke den hastigheten noe must allikevel. Da ville jeg heller spyttet i noen kr ekstra og hatt muligheten til å bruke linja MAX. Men men, kan jo være greitt for visse grupper. Bra de ikke har gjort noe med de fri-bruks abm....enda... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Litt lite med 1Gb kanskje. Med tanke på all pop-up's som finnes. Spiser vel ikke all verdens, men for en som surfer mye så blir det jo litt alikevel. Står det noe om man må ha abb. eller ikke noe sted? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Kraftig prisøkning på adsl melder Computerworld i et nyhetsbrev nå kl. 14.23 som opprinnelig ble skrevet i går(?) Telenor setter opp prisen på adsl med 15 prosent for sin høyeste hastighet. For den laveste hastigheten opprettholdes samme pris som i dag. Les mer her hos Computerworld Lenke til kommentar
smetho Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Wotan: Man må ha et internett-abm i tillegg ja. Dette blir vel en 100kr ekstra :smile: Men nevner de noe om det i reklamen? Neeeei... :smile: Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Dette har jo telenor sagt hele tiden, men man kan jo ikke stole helt på dem heller :wink: Mvh. Morten Holje VKII Kontor/Data aka Boqs Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 14:28, smetho skrev:Wotan: Man må ha et internett-abm i tillegg ja. Dette blir vel en 100kr ekstra :smile: Men nevner de noe om det i reklamen? Neeeei... :smile: Sef. ikke. Skal aldri ha noe mer Internet relatert fra Telenor. Bytter alt det andre etterhvert også, når muligheten byr seg. Var kunde der i flere år, og når jeg sa opp abb. mitt så var det bare greit for de. Fikk ingen spørsmål om hvorfor eller noe som helst. Gikk for ADSL fra ADSL.NO og angrer ikke. Samme pris som hos T men med fast IP + at jeg kan koble hva pokker jeg vil på linja. De leier fra T da, så jeg har tlf fra T i tillegg. [ Denne Melding var redigert av: Wotan på 2002-08-13 14:39 ] Lenke til kommentar
K@OS Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 De regnet litt på hva det ville koste å miste ca. halvparten av abb. og merkelig nok fant de ut at det var god butikk å beholde oss. Med det "nye ADSL" klarer de kanskje å få 4-5 "nye" kunder...toppen ! Kommer selv til å bytte til BlueCom når bindingen opphører - nåværende leverandør er for uberegnelig... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Veldig enig i det Kaos....blir bare kaos av sånt (humor på boks) Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Kanskje det rett og slett har hjulpet at vi har sutra og sagt i fra litt ?? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå