-Teddy- Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Fikk en titt på det nye kameraet til kompisen min. D90 elns... Har jo lest endel om slikt og var skikkelig moro å kunne stille blender og kompansere med lukkertid for å mekke dybdeskarphet osv selv. Har selv et IXUS IIs som stort sett alt er automatisk på. Men det finnes jo modes for makro og landskap som mekker litt forskjellig dybdeskarphet så blenderen er vel ikke akkurat låst. Vet jo ikke hvordan et slikt kamera fungerer, men er det mulig å laste ned noe firmware elns som gjør at man kan stille blender og lukkertid selv på IXUS? Hadde vært moro. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Det er muligens Nikon D70 du har sett. Det finnes ingen fimware til Ixus som gir extra instillingsmuligheter. På de fleste kompaktkamera så er dybdeskarpheten så stor at forskjellige blendere ikke har en stor effekt uansett. Det finnes relativt rimelige kompaktkamera med manuelle instillinger, men det kan ikke sammenlignes med en speilrefleks på noen måte. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 D70 var det ja. Skulle bare gjerne hatt mindre dybdeskarphet i enkelte tilfeller, gjerne stille lukkerhastigheten selv og. Plagsomt når kameraet blir "lurt" i mange tilfeller når jeg har blitz osv... Finnes ikke noe firmware som lar meg stille lukkerhastigheten da? Kan bare stille den manuelt selv fra 1sek til 30sek, skulle gjerne kunne stille lavere selv under 1 sek og, altså ikke "lang lukkertid". Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hva med å sjekke Canons sider? Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Det er vel så enkelt at IXUS er ikke laget for manuelle innstillinger - Canon har Sxx/Gx/A5xx/A6xx-serien til det! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Jaja... Kjøpte IXUS'en min til feriebilder og det er det fint til iallefall. Men noe mer "proff fotografering" hjemme er det nok ikke noe tess til nei. Hadde bare ønsket å iallefall se om det gikk ann å få det litt mer manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå