JohanP Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Har en en Maxtor 6L300S0 DiamondMax 10, 300GB SATA, som jeg har lyst til å koble som hotswap HD. Finner ingenting i spesifikasjoenen at den kan det, men jeg tok sjansen. Det gikk bra. Men kan det være usunt for HD'en? (bør jeg la være?) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Siden S-ATA er spesifisert til å gjøre hotswap, må man vel regne med at disken tåler det. Lenke til kommentar
JohanP Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Kult. For etter som jeg tolket denne siden, så kom støtten for hotswap senere (SATA 3 Gbit/s). Men ingenting er bedre hvis det virkelig er sant. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Selv om det hårek sier både skulle og burde være sant, så er det dessverre ikke alle diskene som tåler hot-swap i lengden. Jeg prøvde på ett hk med SATA 3Gb/s, og det medførte major WinDass-hangup. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Lurer på hva de mener i den artikkelen. Grunnlaget for hotswap ligger i utformingen av kontaktene, og de har jo ikke forandret seg. Litt uklart hva du mener, oysfaerg. Disken tåler det ikke eller Windows problem? Man må jo bruke "Safely Remove Hardware" knappen før man tar ut disken, ellers får Windows definitivt problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå