Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL på Win2k -> WinXP

Anbefalte innlegg

Ett eller annet er galt. Når jeg starter maskinen, skal prøve å connecte til Adsl.... KOMMER INGETING!

Jeg trykker på oppkoblingsikonet... akkurat som maskinen ikke hører etter. I 3-5 min er alt i koma. Alt jeg trykker på blir ikke registrert.

helt til... Profiles Telenor ADSL winduet kommer opp. Det er som den sprenger et hull i demningen. Da starter ALT jeg har trykket på i forveien, og jeg kan connecte til Telenor ADSL.

Jeg vet at dette ikke er TElenor ADSL sin feil (seff), men det må være noe gale med rasspppoe servicen, eller applicationen (eller noe..)

Noen råd? Jeg orker ikke å vente 3-5 min... og det er som om det tar lengre tid for hver gang jeg starter opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-14 15:23, Flavabone skrev:

Ikke problemer hos meg i XP.

Går som en drøm... !!!
:grin:

Bruk den innebygde PPPoE-driveren i XP, den synes ihvertfall jeg er mer en bra nok....

Vil det funke? Ja, men er RASPPoPE best? Ja! Stoler ikke helt på slike ting som innebyggede drivere! De pleier å drive gjøn med deg...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 20:11, Killer_DT skrev:

Quote:

Den 2002-08-14 15:23, Flavabone skrev:

Ikke problemer hos meg i XP.

Går som en drøm... !!!
:grin:

Bruk den innebygde PPPoE-driveren i XP, den synes ihvertfall jeg er mer en bra nok....

Vil det funke? Ja, men er RASPPoPE best? Ja! Stoler ikke helt på slike ting som innebyggede drivere! De pleier å drive gjøn med deg...

De innebygde er det beste jeg har hatt! RASPPoPE er unødvendig med XP. Med Telenors 740/128kbps linje får jeg 110KB/s i FTP, DC og HTTP (itavisen viser 108-112KB/s.

Forresten så anbefaler Telenor de innebygde driverne...

Lenke til kommentar

Det at maskinen henger i starten på XP, kan komme av at nettverkskortet prøver å få en IP. Det gjør den seff ikke før du får koblet opp til Telenor. For moroskyld kan du disable nettverkskortet ditt, starte på nytt, og så se om maskinen "henger". I XP er jo også PPPoE innebygget, så du trenger ikke programvaren til telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...