Gå til innhold

kjøpt trådløst kort til Mac, probl med hastigheten

Anbefalte innlegg

Hei.

Min søster har en iBook G4 og ønsker å kjøpe et trådløst kort til denne.

jeg har ikke så mye peling på mac, men søkte og fant dette og lurer på om dette er riktig, og om det er et bra kort.

hvor lang tid vil det ta før jeg mottar kortet hvis jeg bestiller fra der jeg linka til? hun skal til Australia Tirsdag den 20.09, og det er veldig viktig at kortet er her før det, ellers er det jo liten vits..

Edit: kortet må selvsagt funke på helt vanlige trådløse nettverk i Australia, men det gjør det vel?

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da lenken din har "gått ut" er det litt vanskelig for meg å se hvilket kort du snakker om! Men jeg håper du vet at du kan ikke installere et AirPort kort i en iBook helt uten videre? Den raskeste løsningen er vel om du kjøper en USB Dongle med støtte for Mac OS X (D-Link f.eks.).

Lenke til kommentar
Da lenken din har "gått ut" er det litt vanskelig for meg å se hvilket kort du snakker om! Men jeg håper du vet at du kan ikke installere et AirPort kort i en iBook helt uten videre? Den raskeste løsningen er vel om du kjøper en USB Dongle med støtte for Mac OS X (D-Link f.eks.).

det er et Airport extreme kort ja. legger ved et bilde.

hvorfor er dette så vanskelig å innstallere?

post-118-1126592106_thumb.jpg

Lenke til kommentar
(...) nyeste iBookene levert med dette kortet ferdig montert.

Takk, der sa du det. Ferdig montert. Hm, da har Office Line lurt meg - de nektet å selge meg et slikt kort uten installasjon dersom det gjaldt en ikke-bæbar maskin (garantien blir void og du kan også få problemer med reklamasjonsretten). Men uansett, kom over denne guiden - men vær obs på at du kan få problemer ifht. garanti/reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar
Jeg refererte til installasjonen. Samme gjelder Mac mini, Office Line (Mac & Carry) selger kun AirPort kortet sammen med et installasjonsgebyr.

Selv om de gjør det, så kan man jo bestille det på nett og sette inn selv?Ligger jo guider på apple for installasjon av trådløst kort og minne installasjonen.

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Den eneste maskinen jeg er sikker på det ikke går å installere på er Mac Mini. Da må man vist bruke ett upgrade kit, som da selges kun til Apple forhandlere. Når det gjelder garanti, skal Airport kortet ikke ha noe med saken å gjøre. Skal da gjelde nevnte og ram. Er en annen sak om man skifter HD, da bryter man den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...