Heineoen Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei! En kompis av meg skal gå fra ISDN til ADSL.. Det som vi synes er litt rart er at han har 2 isdn bokser. En hvit fra Telenor, og en Svart fra Tele5 Sp1: Hvem av disse er det vi skal koble adsl modemet på? Vi prøvde med den hvite boksen. Da blinket det orange på @ tenget på modemet (thompson 510i) Sp2: Hva betyr dette? Vi får ikke installert softwaren fra Telenor pga. at han har Win98 som den cd'en ikke støtter.. Sp3: Kan det være derfor det blinker orange? For vi har jo ikke satt opp modemet med passord enda. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Modemet skal kobles via splitter, ikke via ISDN-boksen. Telefonlinja inn skal kobles til "Line" på splitteren, ISDN-boksen til "phone" og ADSL-modemet til "ADSL". Dersom @-lampa blinker orange, prøver modemet å synkronisere DSL-linja. Det skal lyse grønt når alt er oppe og går (eller evt orange dersom DSL-linja er synkronisert men PPPoE ikke er koblet opp). Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Er vel ikke en ISDN og en analog adapter han har? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 En gang når jeg koblet fikk jeg bare orange ja.. Er det riktig da? Hva er et analogt adapter? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Analogt adapeter er ikke ISDN, altså vanlig telefon med bare en linje Lenke til kommentar
TAS Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Kompisen din trenger ikke å beholde isdn linja for å ha ADSL.Vet att en del levrandører tar tillegg for att du ikke har isdn(ca70-80 kr i mnd).Hvis han er avhengig av telefon linje,kan han gjøre om fra isdn til analog linje.da slipper du unna med 79,- i mnd isteden for 229,- som er isdn pris. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Analog adapter er for å kunne bruke vanlige analoge telefoner når man har ISDN linje. Du skal koble splitter på linjen før den går inn i ISDN boksen. Selve ISDN koblingene skal altså ikke røres. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Opps! Her er plottet: Vegkontakt har to hun plugger To hankontakter kommer bak fra vegkontakten Må jeg ikke bruke de to boksene sier dere? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 I din adsl pakke du har fått, er det en liten boks som heter splitter. I denne splitteren skal du kabelen fra ISDN boksen, eller hvem pokkerns boks du bruker og stappe i uttaket linje. Telefonkabelen tar du fra telefonen og i telefon uttaket på splitteren, og fra uttaket adsl skal det gå en tp kabel til modemet ditt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 ... I denne splitteren skal du kabelen fra ISDN boksen ... Dette ble vel ingen så mye klokere av. Ser ut som du mener han skal bruke kabelen fra ISDN boksen, men setningen er ufullstendig og gir ingen mening. Man må finne kabelen som går inn til ISDN boksen, altså linjen som kommer fra stolpen ute. Telefonuttaket på splitteren går da til ISDN boksen. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Når jeg kobler i nettverkspluggen fra splitteren så slukker lampen "Line" på ISDN boksen... Er dette en bra ting? Lenke til kommentar
Truils Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Du _må_ sette opp splitteren først på linja som Hårek sier, ellers får du ikke dette til å fungere sammen. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Jeg har prøvd å koble som på side 4 og 5 av denne manualen: http://webtest2.tele2.no/loopSites/TELE2/f...sveiledning.pdf Har telenor en slik manual Ps. Det står at cd'en støtter windows 98se 2000 og Xp Jeg har Me på cd... Hjelper det å legge inn det? Endret 13. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hvis du har koblet slik som i den manualen, så er det bra. Men det forutsetter at du ikke har misforstått hva som er hva. Det er ikke sikkert det er nødvendig å installere software på PC. Det kommer an på om du har en router (router-modem) eller ikke. Har du router så setter man opp denne til å håndtere pålogging, og PC skal da bare forholde seg til et vanlig lokalnett. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Når jeg bytter om line og telefon så får jeg orange signal.. Hvis jeg kobler riktig så lyser det ingen ting.. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Var det ikke slik at Win98 har 0 støtte for nettverk og at man må ha minimum Win98SE ? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Ja det stemmer sikkert.. har lagt inn 98Se nå da.. Men han har ikke driverene, så da oppstod et nytt problem.. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Nettverk funker utmerket i Windows 98 (første versjon) og Windows 95. Man trenger bare å legge inn driver til nettverkskortet, så skal ting fungere. edit: Omformulering. Endret 13. september 2005 av Wayshot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå