miXer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg leiter etter et program jeg kan legge inn på min maskin, og finne ut via programmet hvem bruker det er som er pålogget på en annen maskin i vårt domene. F.eks, jeg sitter på PC1,og skal finne ut hvem bruker på vårt domene det er som er logget på PC2 via dette programmet. Neon som vet om et slikt et? Har også snuset litt på kommandoen finger, men denne fikk jeg ikke helt til å funke. Fikk feilmld hvor det sto at jeg ble nektet tilgang til den PC jeg sjekket opp. Jeg var logget på som administrator,og har dermed tilgang til ALT. Flott med svar Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Er det seriøst ingen som har peil her? Hadde vært knall kjekt å vite med tanke på at jeg er IKT-administrator på en skole. Da kan det være kjekt å vite hvem som logget på den eventuelle maskinen sist, hvis man skal f.eks sjekke hvem som laget krøll eller ball. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Mulig du finner akurat det du er ute etter her. http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=80 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) på serveren (win2k eller 2003) høyreklikker du på my computer --> Manage. Da får du opp "Computer Management". Gå så til "Shared Folders" -> Sessions. Da ser du hvilke brukere som er logget på serveren og hvilken PC/IP de sitter på, hvor mange åpne filer de har og hvor lenge de har vært pålogget/idle. Dette kan du gjøre fra din egen kontorpc ved at du styrer serveren via RDP Endret 14. september 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Hanasand Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hva med bare å gå på Event Viewer -> security så ser du jo hvem som logga på når.. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er det seriøst ingen som har peil her? Hadde vært knall kjekt å vite med tanke på at jeg er IKT-administrator på en skole. Akkurat ja Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er det seriøst ingen som har peil her? Hadde vært knall kjekt å vite med tanke på at jeg er IKT-administrator på en skole. Da kan det være kjekt å vite hvem som logget på den eventuelle maskinen sist, hvis man skal f.eks sjekke hvem som laget krøll eller ball. er det dette du sikter til. Activity Monitor 3.6 Overvåk alle klienter fra en sentral PC eller dette Net Control 2 3.32 Perfekt for overvåking av nettverksklienter så finner du dem på linken jeg ga deg her i tidligere. Lenke til kommentar
Hanasand Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noe sier meg at å bruke Activity Monitor 3.6 på en skole, er nok ikke helt lovligt. Men det krever vel også at du innstalerer en klient på alle maskinene ? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noe sier meg at å bruke Activity Monitor 3.6 på en skole, er nok ikke helt lovligt. Men det krever vel også at du innstalerer en klient på alle maskinene ? mulig denne er enklere Net Control 2 3.32 Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 på serveren (win2k eller 2003) høyreklikker du på my computer --> Manage. Da får du opp "Computer Management". Gå så til "Shared Folders" -> Sessions. Da ser du hvilke brukere som er logget på serveren og hvilken PC/IP de sitter på, hvor mange åpne filer de har og hvor lenge de har vært pålogget/idle. Dette kan du gjøre fra din egen kontorpc ved at du styrer serveren via RDP Dersom dette allerede er lagt inn i Windows server 2003, så er dette det enkleste valget. Jeg skal prøve ut dette imorgen, og gi en tilbakemelding om hvordan dette fungerer Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 på serveren (win2k eller 2003) høyreklikker du på my computer --> Manage. Da får du opp "Computer Management". Gå så til "Shared Folders" -> Sessions. Da ser du hvilke brukere som er logget på serveren og hvilken PC/IP de sitter på, hvor mange åpne filer de har og hvor lenge de har vært pålogget/idle. Dette kan du gjøre fra din egen kontorpc ved at du styrer serveren via RDP Dersom dette allerede er lagt inn i Windows server 2003, så er dette det enkleste valget. Jeg skal prøve ut dette imorgen, og gi en tilbakemelding om hvordan dette fungerer Jeg vil ikke akkurat si at det var det der jeg var ute etter. Det viste bare når de forskjellige har logget på, og IKKE hvem maskin de har logget seg på. Det jeg er ute etter er et program, hvor jeg kan søke etter et maskinnavn i vårt domene, og finne ut hvem det var som sist logget seg på den maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå