Gå til innhold

Billigste x700 bærbar..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du...

har samme dilemma som deg..men jeg sitter og vurderer en bærbar fra www.shg.no

Der har de masse bra spec. for en billig penge....prøvde å finne samme spec på dell...kom ca 19300kr som shg skulle ha 11900 for... det er jo bare rått.

Anngående ditt valg av skjermkort X700/256 så er det en ganske bra komponent..men hører rykter..eller bekreftelser på at nvidia 6600 er raskere en X700/128Mb

så hvor mye de ekstra 128Mb hjelper på ytelsen vet jeg ikke.

Se litt på denne testen av X700/128Mb og Nvidia 6600 go/128mb..

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjY2LDQ=

som du ser her viser det seg at nvida 6600 yter noe mer en X700/128mb...

Men en annen ting....sendte mail anngående hvilken maskin jeg skulle velge og hva de vesentlige forskjellene hvar på 2 maskiner...den ene med nvidia 6600/128MB og den andre X700/256MB

Han sa det at med Nvidias grafikk kort kunne man senere bytte grafikk kort...

altså en oppgradering...feks nvida 6800ultra go.

og at det kunne man ikke med X700/256...

Så hvis du kjøper nvidia 6600go mxm standaren som er på disse maskinene ,så kan man oppgradere skjermkortet i senere tid...som egentlig jeg synes er luksus når det gjelder bærbare.

Lenke til kommentar

Nei man kan ikke bytte 6600 til 6800. Ikke hør på alt hva selgere har å si. De har ganske ofte ikke peiling på hva de snakker om. Og når det gjelder den linken og testen, så er det vel skjermkort til stasjonære vi snakker om? Jeg har også lest at X700 skal yte bedre, og det er mange som har peiling som sier det også. De yter ganske likt. Hipp som happ egentlig.

Lenke til kommentar

Bare fordi den har mxm standarden så betyr det ikke at du kan bytte fra 6600 til 6800. Så enkelt er det ikke. Hvorfor tror du det bare er store pcer som har 6800, og ikke vanlige 15" og 15.4"?

At nvidia prøver å lage ny standard har jeg ikke hørt noe om. Du kan jo f.eks komme med en link.

Lenke til kommentar

Nvidia tok tidligere et initiativet for standardløsning for utforming av «grafikkort» for bærbare PCer – dette gjennom «Mobile PCI Express Module», MXM. Det er lite sannsynlig at man vil se løsninger basert på Mobility Radeon X800 som utnytter MXM. Fra ATIs side vil satsningen ligge på «AXIOM PCI Express»-kort – et design ATI står bak. ATI vil også levere TV-mottakerkort i form av AXIOM – disse vil f.eks. kunne benyttes i bærbare som har en slik kortplass ledig, og da gjerne grafikkprosessoren integrert på hovedkortet

Sitat hentet fra PC-World. Tror nok det er med laptops som med mye annet; "What you get, you get to keep"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...