K.. Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei Har fysikkprøve imorgen og står helt fast på noe ganske grunnleggende. Håper noen her orker å hjelpe meg! Om kvelden kan jeg speile meg i vindusruta siden det er mørkt ute. Dette lar seg ikke gjøre like bra om dagen. Hvorfor? Takker for svar! Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Sjekk begrepene kontrast og blending. Sterkt lys ute gjør du ikke ser den svake refleksjhonen som fortsatt er i vinduet. Når innelyset er sterkere enn utelystet, er kontrasten tilstrekkelig til at du kan speile deg. Står det ikke om slikt i boken din? Jeg ville bli overrasket om dere fikk prøve i ting dere ikke har hatt i timen ennå. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Aaah, så det er forklaringen. Stod ikke direkte i boka, men som en "gruble" oppgave. Vi har konsentrert oss mest om Snells brytningslov/brytningsindekser og har derfor ikke fått snakket om akkurat dette i timene. Tenkte likevel det var greit å lære seg. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå