Gå til innhold

skal fjerne kjøler!!

ooops

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et ATI AIW med en titan kobber kjøler festet med Arctic Silver Thermal Adhesive(blandet ikke 5050 nettop med tanke på fjerning). Skal ha av kjøleren(bytte med passiv hs), men den sitter som bare rakkern.

Noen som har erfaring med lignende?

Funker det evnt å legge kortet i frysern en stund?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japp, sant nok slik det står på articsilver.com:

"Components you attach with Arctic Silver Thermal Adhesive will stay attached forever."

Men hvis du har muligheten til mer ekstem nedkjøling enn fryseboksen, dvs. at du må kunne få det ned i -40, -50 grader Så skal du kunne greie å få den av. En venn av meg med liknende problem jobber på en lab men en del spesialutstyr, der han fikk dette til. Sitter fortsatt som f, men det er lettere.

Lenke til kommentar

Leste gjennom før jeg limte og regnet egentlig med å la kjøleren sitte.

Ser det står en nedre grense på -40c, Har hørt om en kjøle-spray som sykkeltyver visstnok bruker til å "sprenge" låser med, kunne det vært noe?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Kanskje... men de kjølesprayene jeg har vært borti (div. skader:|) har lagt igjen et tynt hvitt lag, jeg aldri ville turt leggeigjen på en pc komponent... kanskje du kan legge noe mellom? Frysepose man bruker til å ha brød i? hehe. Skal spørre mer nøye hva vennen min brukte jeg, kanskje det kan hjelpe...

Vil gjerne vite resultatet! så skriv hvordan det gikk! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Jolle99 på 2002-08-13 14:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-13 14:33, ooops skrev:

Ser det står en nedre grense på -40c, Har hørt om en kjøle-spray som sykkeltyver visstnok bruker til å "sprenge" låser med, kunne det vært noe?

De bruker vel den sprayen for å knuse låsen... Skal DU knuse noe...?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-13 14:43, Bisarre skrev:

De bruker vel den sprayen for å knuse låsen... Skal DU knuse noe...?

Trenger vel ikke å knuse noe med den sprayen! Bare og holde hammeren unna det så skal det forhåpentlig vis funke:)

[ Denne Melding var redigert av: Jolle99 på 2002-08-13 14:45 ]

Lenke til kommentar

Saker er vel at når du kjøler ned noe så kjapt som med den sprayen, så vil det være en risk for at noe går galt. Sykkellåser får mye spenninger og blir sprø, slik at de nesten pulveriseres med et slag.

Matrialene i tstyret ditt, utvider/trekker seg sammen forskjellig, i forbindelse med temperaturforandring. Og det kan medføre en risiko.

...kan!

...kan også gå bra.

Lenke til kommentar

De sier at styrken i limet svekkes pga krystalisering dersom temp går under -40c. Øvre grense er 150c. Det finnes jo folk som har kjølt gpu med flytende nitrogen!! Så jeg må si jeg er mer skeptisk til oppvarming.

Får se hva jeg finner på, kanskje jeg bare tar av vifta modder litt og limer på en hs. Mulig jeg prøver når jeg skal skifte kort(eneste kortet jeg har for tiden). Skal da komme tilbake med rapport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...