Gromle Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Ja topic sier vel igrunnen det meste. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) De kom for lenge siden. Har faktisk et allerede Er heldigvis ikke noe sånn "Du MÅ fornye passet ditt siden du har et av den gamle typen" hvis det var det du var ute etter. Endret 12. september 2005 av Ernie Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hvis du skal reise til USA på VWP (visa waiver program), dvs uten visum, må du det, jo, Ernie Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Er akkurat til USA jeg skal, på VWP. Passet mitt er fra fjor, så da burde det vel holde? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det ville jeg sjekka opp hvis jeg var deg. Det lønner seg å ha papierene i orden. Hva med å forhøre seg med det lokale passkontoret, politiet eller noe? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Jo var nede på passkontoret i dag. De sa jeg hadde rett type pass, men jeg trodde ikke jeg hadde det. Så var egentlig derfor jeg lurte på når de maskinlesbare egentlig kom. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Hvis du skal reise til USA på VWP (visa waiver program), dvs uten visum, må du det, jo, Ernie Ja, sant det, men pass som skrives ut nå må være biometrisk hvis man skal inn i USA da. Jo var nede på passkontoret i dag. De sa jeg hadde rett type pass, men jeg trodde ikke jeg hadde det. Så var egentlig derfor jeg lurte på når de maskinlesbare egentlig kom. Ahh ... Nei, det er jo som sagt en stund siden. Endret 12. september 2005 av Ernie Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hvis du skal reise til USA på VWP (visa waiver program), dvs uten visum, må du det, jo, Ernie Ja, sant det, men pass som skrives ut nå må være biometrisk hvis man skal inn i USA da. Kan du underbygge dette? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hvis du skal reise til USA på VWP (visa waiver program), dvs uten visum, må du det, jo, Ernie Ja, sant det, men pass som skrives ut nå må være biometrisk hvis man skal inn i USA da. Kan du underbygge dette? Hmm... har vist blingset litt med datoen. Det er vist 1. oktober de setter igang med det der. I tillegg har vist USA utsatt det med et år siden jeg sist leste om det som var tidlig i sommer når jeg var på lensmannskontoret for å fornyet passet. http://www.dinside.no/php/art.php?id=217571 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg driver med sånne biometriske pass - om du er interressert vil jeg sitte inne på mer info i løpet av uken. Mitt maskinlesbare går ut til sommeren, og jeg må fornye. Dette også i forbindelse med visum til US - da US strammer inn greencard-reglementet og jeg mister oppholdstillatelsen 31 desemember. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Kan du kanskje finne ut når de maskinlesbare passene kom mens du er i gang? Vil bare være helt sikker på å få komme inn det landet... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Som sagt, jeg har et pass ustedt for fem år siden - maskinlesbart. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Ja okei. Takker for svar folkens! Lenke til kommentar
K3nn7 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er det en strekkode i passet ditt så er det maskinlesbart. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er det en strekkode i passet ditt så er det maskinlesbart. Huh, hvor har du dette fra?? Lenke til kommentar
Never Can Tell Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 det er det som er maskinlesbart da vel. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 det er det som er maskinlesbart da vel. Nei, det trenger ikke være strekkoder for å være maskinlesbart. Maskinlesbart vil bare si at man følger en standard som er utviklet for slik at maskiner kan lese den. Dette kan like gjerne være vanlige lesbare bokstaver som en strekkode. Lenke til kommentar
Never Can Tell Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 æsj, jeg hater å ta feil Fra aftenposten Hvis siden med personopplysninger i passet ditt er maskinskrevet, har du et maskinlesbart pass. Er denne siden håndskrevet, har du ikke maskinlesbart pass. Og det mange kaller elektronisk pass, er altså det samme som maskinlesbart pass, som er det riktige navnet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Nja, ikke direkte strekkode, men noen tall og bokstaver og litt tegn, nederst på siden med personalia. Kan forøvrig meddele at biometriske pass kommer fra 6 oktober. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 God damn it. Jeg skal til USA om 2 uker, og skal i så henseende ha et J1 visum. I går fikk jeg brev fra skolen med en "checklist" som bl.a. inneholdt et krav om maskinlesbart pass. Har ikke dette... ...men så ringte jeg ambassaden i dag. De sa at dette var piss. Så lenge jeg skulle ha visum, var det ett fett. Eid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå