Gå til innhold

Hvordan fungerer dc++?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DC++ bruker et p2p nettver, altså et peer to peer nettverk. Peer to peer vil si at det er datmaskin til datamaskin, altså du laster ned fra en annen datamaskin.

For å laste ned med DC++ må du komme deg en på en hub. En hub er et slags rom der det finnes flere brukere som kan laste ned fra hverandre, og søke blandt hverandres filer. Som oftest har hubene en såkalt "Sharelimit", det vil si at det er en grense for hvor mye du må dele for å komme inn. Som oftest er det slik at des mer du deler, des bedre hub kommer du deg inn på.

Tips: Ikke del installerte spill, programvare osv, det blir du bare kicket for.

Nå har jeg ikke nevt ordene, pirat, warez o.l, så posten min blir vel ikke sett på som gal?

Lenke til kommentar
Jeg har fot tak i hub og delt ting og conecta hubber osv....

Og jeg har søkt på forskjellige ting men det kommer ingen søke resultater hvorfor?

Det er fordi du ikke er aktiv, jeg er ikke helt den rette til å forklare dette, men google er.

Ikke helt korrekt.

Når du er Passiv kan du bare laste ned/få søkeresultat fra Aktive brukere.

Når du er Aktiv kan du laste ned/få søkeresultater fra både aktive og passive brukere.

Hvis du har satt deg som aktiv, men ikke har åpnet port osv. så får du ikke søkt, sett deg som passiv så skal søkeresultatene komme, husk at hvis du bruker netlimiter og har stram(1-5kb/s) limit på upload vil søking ta lang tid.

Lenke til kommentar
Det står altid No stots available når jeg prøver og laste noe ned.

da blir du satt i kø, siden brukerene har satt begrensning på hvor mange som kan laste ned fra dem samtidig.

En grei regel er at du må ha 1 slot per hub. Settings - sharing - Upload Slots.

Du kan velge å kun søke etter filer hos brukere som har åpne slots.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...