kutrix Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) jeg har vel spørt om dette før men ingentig funket No har jeg surfet litt rundt å fått vite en del på andre forum osv.. Der fant jeg ut at jeg måtte stille på -input-select - på tv'n Det er berre det at jeg finner ikke dei innstillingene på tv'n min har sett gjennom alt som går ann velge mellom, å finne ingentin som går an å stille på.. ligger dei innstillingane på tv'n eller er det på skjermkortet mitt?? jeg har som sagt Gainward GeForce 6600GT vivo Endret 12. september 2005 av kutrix Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Kobler du med s-video eller scart overgang? Hvis det er scart har du nok en gammel tv som ikke støtter digitalt scartformat. Har selv samme problemet, men er ikke helt sikker på om det kan løses. Ta å surf litt mer. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Får svart/hvitt når kontakten ikk er ordentlig i (når jeg er såvidt borti den) Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nå er ikke s-video eller y/c (som kanskje er en mere korrekt benevnelse for s-video) noe digitalt signal men analogt på lik linje med kompositt, og rgb som er de mest vanlige signal(-kablene) vi bruker mellom tv og video, og også pc og tv. Nå kjenner jeg ikke forceware sin tv-out så bra, da denne pcen ikke bruker tv out og HTPC'en min er ati basert - så hvor du finne hva i driverne får du lete fram selv, det du skal sjekke om du bruker kompositt(ofte merket gul, ser ut som std phono plugg) er at du har kompositt som utkilde i og tv-std PAL i driverne, så skal tv stilles inn på bruke kompositt inn(noen autodetecter det, andre må stilles manuelt - kommer an på endel faktorer) Om du bruker y/c (s-video) må du og forsikre deg om at driverne viser det som utkilde, og tv standard= PAL, så må du stille inn på tv'en at du anvender y/c og ikke kompositte signaler(sistnevnte er ofte standard instilling på en tv på såvel scart inngang og andre eksterne - front/siden osv) Et klassisk eksempel er at tv står på kompositt, men at tv-out er koblet og sender y/c - da vil du få svarthvit som oftest. Lenke til kommentar
kutrix Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Nå er ikke s-video eller y/c (som kanskje er en mere korrekt benevnelse for s-video) noe digitalt signal men analogt på lik linje med kompositt, og rgb som er de mest vanlige signal(-kablene) vi bruker mellom tv og video, og også pc og tv. Nå kjenner jeg ikke forceware sin tv-out så bra, da denne pcen ikke bruker tv out og HTPC'en min er ati basert - så hvor du finne hva i driverne får du lete fram selv, det du skal sjekke om du bruker kompositt(ofte merket gul, ser ut som std phono plugg) er at du har kompositt som utkilde i og tv-std PAL i driverne, så skal tv stilles inn på bruke kompositt inn(noen autodetecter det, andre må stilles manuelt - kommer an på endel faktorer) Om du bruker y/c (s-video) må du og forsikre deg om at driverne viser det som utkilde, og tv standard= PAL, så må du stille inn på tv'en at du anvender y/c og ikke kompositte signaler(sistnevnte er ofte standard instilling på en tv på såvel scart inngang og andre eksterne - front/siden osv) Et klassisk eksempel er at tv står på kompositt, men at tv-out er koblet og sender y/c - da vil du få svarthvit som oftest. men ja.. det e berre det at tv'n min har ikke sann meny som jeg kan stille inn det du sier... en kompis av meg har vist meg noe lingdende på en annen tv.. men en annen kompis av meg som har ati kort og en gammel tv som har vel passert godt over 10 år å den får farger :S men ja takk for svaret skal se om jeg finner noe ut av det *takker og bukker* Lenke til kommentar
Capisce Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg hadde tidligere samme problem, men løste det greit ved å kjøpe en liten kabel som jeg sjøtet på s-video kabelen. Kabelen er en liten kabel snutt ca. 5 cm. Kjenner ikke til noe mer spesifikt navn enn colorfix på denne, produsent sandberg. Jeg kjøpte min på computercity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå