Håvard Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Hallo. Nå har jeg jo endelig fått instalert linux da, etter mye om-og-men, og valget falt på SuSE.. Nå har jeg instalert det, og da jeg booter kommer jeg til en terminal (eller hva det kalles). Jeg vil helst at SuSE booter til desktoppen.. Hadde SuSE i WmWare i windows før jeg instalerte det på pcn, og da boota den rett til desktoppen.. men nå som jeg instalerte den på pcn... så gjør den ikke det.. Hvordan får jeg den til å gjøre det?? eller hvilke komando må jeg skrive for å komme meg til desktoppen? EDIT: Jeg sier desktoppen, tror kansje det heter GNOME eller no sånt.. Endret 12. september 2005 av Hrisebro Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 KDE er standard i SUSE, og ikkje GNOME. Om du ikkje har gjort noko spesielt i installasjonen skal SUSE boote rett inn i KDE, så det må vere noko med X-konfigurasjonen. Vert overraska om startx fungerar. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Jeg er helt ny på linux.. har ikke prøvd startx nei.. Men SuSE starter ikke rett i KDE.. Hva skal jeg gjøre for å komme meg inn i det? Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 har ikke prøvd startx nei.. Kanskje du bør prøve det da.. Poenget til objorkum er at om alt er i orden med X på boksen din så skal Suse boote rett i X. Når den ikke gjør det er det sannsynligvis noe med konfigurasjonen som ikke er helt på g. Men uten at du prøver vet du ikke hva. Prøver du å start X uten at det funker får du feilmeldinger som du kan utbedre og tilslutt vil X fungere og Suse vil boote rett i X Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) har ikke prøvd startx nei.. Kanskje du bør prøve det da.. Poenget til objorkum er at om alt er i orden med X på boksen din så skal Suse boote rett i X. Når den ikke gjør det er det sannsynligvis noe med konfigurasjonen som ikke er helt på g. Men uten at du prøver vet du ikke hva. Prøver du å start X uten at det funker får du feilmeldinger som du kan utbedre og tilslutt vil X fungere og Suse vil boote rett i X skal prøve det etterpå.. Endret 12. september 2005 av Hrisebro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå