Gå til innhold

Få SuSE til å boote rett på desktoppen

Håvard

Anbefalte innlegg

Hallo.

Nå har jeg jo endelig fått instalert linux da, etter mye om-og-men, og valget falt på SuSE..

Nå har jeg instalert det, og da jeg booter kommer jeg til en terminal (eller hva det kalles).

Jeg vil helst at SuSE booter til desktoppen..

Hadde SuSE i WmWare i windows før jeg instalerte det på pcn, og da boota den rett til desktoppen.. men nå som jeg instalerte den på pcn... så gjør den ikke det..

Hvordan får jeg den til å gjøre det??

eller hvilke komando må jeg skrive for å komme meg til desktoppen?

EDIT: Jeg sier desktoppen, tror kansje det heter GNOME eller no sånt..

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke prøvd startx nei..

Kanskje du bør prøve det da.. Poenget til objorkum er at om alt er i orden med X på boksen din så skal Suse boote rett i X. Når den ikke gjør det er det sannsynligvis noe med konfigurasjonen som ikke er helt på g. Men uten at du prøver vet du ikke hva. Prøver du å start X uten at det funker får du feilmeldinger som du kan utbedre og tilslutt vil X fungere og Suse vil boote rett i X

Lenke til kommentar
har ikke prøvd startx nei..

Kanskje du bør prøve det da.. Poenget til objorkum er at om alt er i orden med X på boksen din så skal Suse boote rett i X. Når den ikke gjør det er det sannsynligvis noe med konfigurasjonen som ikke er helt på g. Men uten at du prøver vet du ikke hva. Prøver du å start X uten at det funker får du feilmeldinger som du kan utbedre og tilslutt vil X fungere og Suse vil boote rett i X

skal prøve det etterpå..

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...