Scotty Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Jeg har hørt mye godt om benq dw1640(dvd brenner) og har tenkt å kjøpe den! Men lurer på hva forskjellen er mellom denne og denne. Har også tenkt å bestille denne, er dette et godt kjøp? hvis ikke, hvilken skal jeg kjøpe? (max 1000kr(til hardisken)) Endret 12. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 jeg ser ikke noen forskjell på de to brennerne utenom at den ene er grå. angående harddisken så er det mye delte meninger ute å går. selv er jeg ihugga western digital mann. andre sverger til seagate pga det lave lydnivået, selv om samsung er som oftest bedre på det nå om dagen. mens noen igjen foretrekker maxtor (gudene vet hvorfor ). så det er egentlig opptil deg selv hva du velger, men kikk etter de diskene med 16mb cashe, da det er det som gir mest ytelse i forhold til s-ata 300 og ncq Lenke til kommentar
Psh Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg har hørt mye godt om benq dw1640(dvd brenner) og har tenkt å kjøpe den!Men lurer på hva forskjellen er mellom denne og denne. Forskjellen på disse er at den ene er bulk utgave, den andre retail utgave. Bulk: kun brenner i en antistatisk pose + programvare CD. (og litt forskjellige front deksel). Retail: Brenneren kommer i en fargerik papp eske med en liten installasjonsveiledning + 2 skruer (ja! kun 2, burde jo være 4....) og programvare CD. Med mindre du har bruk for et par knøttsmå installasjonsveiledninger og 2 skruer er det ingen forskjell mellom dem - utenom frontdekselet som nevnt. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Takker for bra svar! Psh: Tror heller jeg går for den med sort deksel fordi resten av pcen er sort.. Spirre: Hvem anbefaler du da? Hørt fra flere at wd har kortere leve tid. Går det greit om jeg velger Maxter hardsiken som jeg linket til? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Angående harddisker: både WD og Maxtor står på min svarteliste. WD grunnet feil, maxtor også litt grunnet feil, men hovedsaklig grunnet støy. Selv foretrekker jeg seagate og hitachi. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) OC-freak, si at det var du som bestilte en harddisk til under 1000kr Hvis jeg har skjønt det riktig så ville du heller ha valgt Hitachi 250GB eller Seagate 250GB Barracuda? Endret 12. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg hadde kjøpte en av de, er ikke sikker på hvilken... Trolig seagate, da de siste diskene jeg har kjøpt har vært seagate og virker utmerket. Men jeg sitter akkurat nå og vurderer en Hitachi 500Gb disk.... (Seagate har "bare" 400Gb - som jeg har 2 av fra før). Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Men jeg sitter akkurat nå og vurderer en Hitachi 500Gb disk.... Må bare spørre: hva bruker du plassen på? Endret 12. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Men jeg sitter akkurat nå og vurderer en Hitachi 500Gb disk.... Må bare spørre: hva bruker du plassen på? Det samme som de fleste andre tror jeg Mye musikk og noen filmer. Vil bare nevne at jeg vurderer å bytte ut en seagate 400Gb (trenger denne i en annen PC) med en hitachi 500Gb. Den kommer ikke som et tillegg. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Angående harddisker: både WD og Maxtor står på min svarteliste. WD grunnet feil, maxtor også litt grunnet feil, men hovedsaklig grunnet støy. Selv foretrekker jeg seagate og hitachi. vel, alle har sine hat og elsk merker. jeg kjøper aldri maxtor selv da jeg ser at en del har problemer med sine disker (spesielt de maxtor onetouch), plus at de også støyer litt. har selv hatt 10 WD disker de siste åra, og der har jeg kun mista en disk, og det var min egen feil også. har litt erfaring med samsung også, ahr kjøpt et par til venner, og de er ganske stille og yter ok. men som jeg sa til å begynne med, hvemerke man velger er personavhenging, alle har sine favoritmerker, mitt er WD og derfor anbefaler jeg det Lenke til kommentar
BKB Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Må nok anbefale WD jeg også. har 80gb,120gb,2x160gb og 200gb Western disker og alle funker utmerket. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Etter det eg kan sjå er det litt forskjell i hastigheter på desse 2 brennarane. Kan ikkje skjønne at det skal ha noko å seie for den daglege bruken. Den dyraste heiter OF2 til slutt, kanskje det er ein litt nyare modell? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Etter det eg kan sjå er det litt forskjell i hastigheter på desse 2 brennarane. Kan ikkje skjønne at det skal ha noko å seie for den daglege bruken. Den dyraste heiter OF2 til slutt, kanskje det er ein litt nyare modell? Brennerne er identiske! Bortsett fra fronten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå