Gå til innhold

Trenger hjelp til spillplanlegging

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med ett prosjekt der jeg skal lage ett spill.

Meg og en kompis skal lage ett spill som blir mer reallife simulation.

Vi trenger derfor for å komme igang ett program til å kunne mappe en by med veier, stier, hus, skog osv for å komme igang og få med mer folk til programmeringen.

Er det noen her som vet hvilke programmer Vi kan bruke for å mappe?

Hadde vert en fordel om vi kunne fått brukt topografiske kart som maler osv.

Kartet skal brukes til fotgjengere og bilister og må derfor funke deretter..

Ideer tas imot med stor takknemlighet :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette krever FORFERDELIG mye....

Du må ha folk som er god til grafisk design... MAYA elns

Veldig tallentfulle flytende C++ Pro Programmrere

Det og lage en real life simulation er ikke noe som lages på en måned... det tar tid...

Viss du sjekker litt rundt på forumet mener jeg og lest en tråd om nettopp dette... med tanke på servere, client og alt annet som skulle følge med...

Uff nei...kom ned på jorden.. uansett om du er veldig flink programmerer er et vanskelig og lage noe slikt...

Lag heller 2-player packman, ping pong eller noe slikt...

EDIT:

Men for all del... klarer du og få med de riktige folka på noe slikt kan det bli noe av...

Viss du er veldig interresert i slikt så er det gratis spill som er slik som wow og guild wars så kan du heller søke om å få hvere med på deres team ;)

Endret av hunters
Lenke til kommentar
Dette krever FORFERDELIG mye....

Du må ha folk som er god til grafisk design... MAYA elns

Veldig tallentfulle flytende C++ Pro Programmrere

Det og lage en real life simulation er ikke noe som lages på en måned... det tar tid...

Viss du sjekker litt rundt på forumet mener jeg og lest en tråd om nettopp dette... med tanke på servere, client og alt annet som skulle følge med...

Uff nei...kom ned på jorden.. uansett om du er veldig flink programmerer er et vanskelig og lage noe slikt...

Lag heller 2-player packman, ping pong eller noe slikt...

EDIT:

Men for all del... klarer du og få med de riktige folka på noe slikt kan det bli noe av...

Viss du er veldig interresert i slikt så er det gratis spill som er slik som wow og guild wars så kan du heller søke om å få hvere med på deres team ;)

Har ikke sagt det skal gjøres på en måned.

Planen var å få laga en idè til og begynne med.

Skal derfor designe en foreløbig liten spillverden altså en by eller linende.

Skal også få designa en karakter som skal vere hovedperson.

Når jeg har dette + en story så skal jeg få hjelp av mine andre kontakter som skal hjelpe meg med koding og animeringer..'

Høres jævli vanskelig ut og det kommer det til å bli, men jeg har heller ikke tenkt å gi opp :D

Så det jeg trenger er ett program som kan hjelpe meg med å bygge en by med landskap, bygninger, veier osv..

Har tenkt å designe i sikkert ett år fremover, men har veldig lyst å begynne så fort som mulig liksom..

Lenke til kommentar
vel, ta en titt på blender (http://www.blender.org/).

Blender har også en "game engine" for å lage småspill. Det vil ikke være kraftig nok til å kjøre et slikt spill du tenker på, men er en fin plass å få tatt de første skrittene.

Takker for link, men er mer ute etter ett program til å kunne designe byen siden det er det jeg kommer til å drive med den neste tiden.

men såklart, Linken du gav meg vil nok hjelpe, men vurderer å bruke MAYA istedenfor, men det vil tiden vise

Lenke til kommentar

Du kan bruke blender til dette også.

Det kreves ganske mange til for å lage et slikt prosjekt, holder på med et sånt lignende, bare litt mindre ambisiøst, og vi er foreløpig 4, ser ut foreløpig at jeg er den eneste som faktisk har gjort noe fornuftig enda....

Holder på med en engine, der hele 'scenen' er laget som et tre

Et typisk terreng implementert i editoren (C#) ser slik ut:

INode 3DScene
 IMesh Terrain
   IOctree

og en fiende ser noe slikt ut:

IEntity Enemy1
 IMesh
   ISkeleton
 IScript SeekAndDestroyAI

Og det eneste jeg har ordentlig på plass, er mesh, teksturer og octree, utenom det er det et ganske tomt skall, dette har tatt 3 måneder nå ...

det tar med andre ord laaaaang tid, kanskje også fordi de 3 andre i gruppa sitter og spiller wow HVER JÆVLA DAG! (forbanna tapere)

Lenke til kommentar

Et alternativ er også å kjøpe seg Unreal Tournament 2004. Da får en glimrende 3d motor, map editor, code editor, osv med på kjøpet... Det er bare fantasien som setter grenser for hva man kan lage med disse verktøyene. Programmering foregår i Unrealscript, som det finnes masse tutorials og dokumentasjon om på nettet.

Endret av Toa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...