Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lov med NeonLys i norge?

BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom du kommer borti noen skikkelige møkka purker, så kan de faktisk sparke i stykker lysa også. Å da er det ikke mye tøft å ha kjøpt et underbody kit til 2500.

Hm, de kan vel ikke ødelegge det selv om det er ulovlig..?

Har politiet lov til å ødelegge privat utstyr sånn der?

Tror da ikke det.

Da kan de jo igrunn ødelegge senkesett, felger, ratt, osv, alt som ikke er godkjent på bilen. Det er jo ulovlig det også, frem til det er godkjent i vognkortet..

Lenke til kommentar

Hvorvidt det er tillatt med neonlys eller ikke faller under samme reglene som kjørelys etc. Farge har ingenting med saken å gjøre. Det er f.eks like ulovlig å bruke 100W pærer som å bruke neon.

Neonlys inne i bilen er tillatt.

Edit: Mener å ha sett en artikkel om dette i nyeste Autofil (papirutgave). Kan noen bekrefte?

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Kjøpte neonlys på Mekk til bilen min for en stund siden. Da disse sto å pekte framover ut vinduet, ble jeg selvfølgelig stoppet av UP.

De lysene dine må vekk unge mann! De kan jo komme i skade for å forvirre andre bilister!

Ikkje f*en sa jeg, lysene sto i bilen da den ble godkjent hos Vegvesenet for en uke siden! Jeg spurte også om han kunne framlegge dokumentasjon på om det var ulovlig.

Nei, det hadde han visst ikke, så han kunne ikke skrive ut mangel-lapp eller forenklet forelegg for det heller. Jeg ga han beskjed om at jeg hadde dårlig tid, og fikk dermed kjøre videre.

Konklusjon: Jeg monterer mer neonlys på bilen. (Harry), men greit nok. Blir noen av dere stoppet med neonlys, så spør etter dokumentasjon på om at det ikke er lov å kjøre med neonlys.

Redigert:

Btw, purken har heller ikke lov til å holde i førerkortet ditt hvis du blir stoppet! Det er kun DU som skal holde førerkortet ditt!

Endret av Dalet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...