m-kane Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 USA gjorde ingenting for Europa før de selv ble angrepet (Pearl Harbour). Og tror du virkelig Marshall-hjelpen ble gitt pga. amerikanerenes store gavmildhet? Kanskje litt, men jeg tror heller på muligheten til å åpne nye markeder for amerikanske varer (det var ivertfall dette de med makten tenkte på). Feil. Rosevelt ville med på alliert side fra dag en av WW v2.0. Derfor bel ting som Lend Lease innført. Kongressen i USA var ikke villig til å "gi" støtte før de selv ble angrepet, men store mengder utstyr ble sendt fra USA til britene fra børjan. Inkludert å bruke amerikanske flåtestyrker til eskorte av konvoyer til GB deler av veien over atlanteren. Marshallhjelpen var ikke bare "godhet", men mest støtte for å få de vestlige landene på bena og på den måten hindre kommunistisk overtagelse i disse landene. Og, hvorfor hater jihadfolkene amerikanerene så mye? Fordi det står i koranen? Nei, det tror jeg ikke... Men når amerikanerene gjør slike ting som å nekte den tredje verden billige medisiner (se annen tråd) fordi patentrettigheter er viktigere enn livene til tusener av negrer og muslimer, da forstår jeg hvor hatet kommer ifra! Tviler STERKT på at noen av jihad tullingene i det hele tatt har tenkt på dette. De ser på USA og Israel som en enhet (Av delvis forståelige grunner) samt at USA "okkuperer" det hellige land (Med deres styrker i f.eks saudi arabia). Dette mer enn noe annet er hva som tenner dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå