Zappza Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei! Jeg skal sette en PC hos en kompis som har bredbånd (har ikke ). På denne skal jeg sette opp en Ventrilo Server (VOIP) og en FTP server denne skal for det meste benyttes til nedlastings PC da og da trenger jeg en måte og remote styre den siden den ikke har skjerm. Og jeg lurte på hvilke programmer som er lett og bruke og ikke krever så mye nettverkshastighet... Takker for alle svar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 www.realvnc.com Dog, det fungerer vel gjerne bedre ved litt høyere hastigheter. Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hvlilket os kjører du? Hvis du kjøre Windows, som jeg gjør, ville jeg brukt Ultr@Vnc. Hvis du kjører Linux derimot, må du vente til noen Linux brukere svarer Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Du kan jo bare bruke det som er innebygd i Windows, da, hvis du skal bruke det på maskinen. Ellers har jeg god erfaring med Remote admin, www.radmin.com Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Windows har innebygget Remote Desktop.. hvorfor legge inn ekstra programmer når du har alt du trenger fra før? LES: Remote Desktop Web Connection Lenke til kommentar
Makky Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg syns windows sin innebygde funksjon fungerer treigt og dårlig! Bruker radmin til å fjernstyre servern her hjemme! Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Har prøvd med remote admin men klarte ikke og sette opp server... Var på lokal nettet da... får opp "Can't start Remote Administrator service" EDIT: Har forresten XP Pro på begge Endret 12. september 2005 av Zappza Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg syns windows sin innebygde funksjon fungerer treigt og dårlig! Bruker radmin til å fjernstyre servern her hjemme! Hmm.. det er litt merkelig da. Jeg har brukt Remote Desktop over ADSL linje, var helt grei hastighet og merket ikke noe "lagg".. Pleier vanligvis å sitte på jobb og styre maskinen som står hjemme i leiligheten. Da kan jeg faktisk se film med lyd. det er litt etterslep. men går veldig bra. Skal sies at det er 100mbit i begge ender da. Men Windows sin innebyggde funksjon er gratis. Radmin koster $35.. Så skal du bruke dette på "hobby" basis så bruk windows remote desktop. Det er enkelt, lett å sette opp og helt gratis. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Mange forslag her, men jeg ville gått for TightVNC. Det er den raskeste versjonen av VNC jeg har vært borti. Du kan laste det ned her. Endret 12. september 2005 av TheBoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå