Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny trådløs router (hvilken)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Jeg har faktisk samme problem, så jeg tar meg friheten til og slenge meg på og spørre..

 

Jeg ser på de ulike routerene og det var en som hadde 108 Mbps, men det var derimot utallige 54 mbps routere der..

 

Så jeg lurer på hvilken jeg skal kjøpe og hva er den vesntlige forskjellen på 54 og 108, den skal fordele en 4 mbit linje til 3 stk, så jeg tenkte på og kjøpe nå snart...

 

Mvh,

Ole Marius

Lenke til kommentar
bare IKKE kjøp 3com 11g wireless ruter...den er det problemer med ass...

 

Jaha? Jeg kjører bla. en 3Com 11g wlan router som er stabiliteten selv, har nå en oppetid på nesten 2mnd uten å blir boota og den fungerer fortsatt fint både på kabel og wlan og får den hastigheten man kan forvente på wlan'et. Så jeg er meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Det kan så være, men både d-link og 3com har hatt endel problemer med ap/trådløs router punktene sine i den nedre enden av skalaen. Hvis jeg skal anbefale en router så må det enten være Linksys WRT54GX, denne har både MIMO og flusst av funksjoner, minuset med denne er at den er såpass ny, at det ikke er noen uoffisielle firmwares ute enda. Men, en god generell regel er vel og i hvertfall gi rundt en ca 1000-1200 kr for ap. Da har man kommt seg utav den laveste prisskalaen hvor dem gjerne kutter kostnader.

Dette er i hvertfall mine tanker rundt de trådløse routerene som er på markedet idag, hvis det er noen som er sterkt uenige, så gi tilbakemelding.

 

Er forøvrig veldig fornøyd med min Linksys WRT54GX, har og en SMC 2804WBR v.2 som jeg og egentlig er ganske fornøyd med, den kunne kanskje vært litt bedre med tanke på QoS og utnyttelse av båndbredden, men ellers har den vært veldig stabil og grei.

 

EDIT: Glemte og nevne at en kompis av meg har en CNet trådløs router, stabil og grei er den, hadde det ikke vært for ett rotete meny system så kunne jeg anbefalt den.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Men skal du ha en skikkelig bra router med wlan etc bør man ta en kikk på Draytek routerne, de er stabile, meget god rekkevidde, spekket med funksjonalitet og veldig bra support. Disse koster riktignok noe mer en de billigste på diverse websjapper, men du blir ikke skuffet. har selv en Draytek 2900G og det må være den beste routeren jeg har vært borti :)

Lenke til kommentar
bare IKKE kjøp 3com 11g wireless ruter...den er det problemer med ass...

 

Jaha? Jeg kjører bla. en 3Com 11g wlan router som er stabiliteten selv, har nå en oppetid på nesten 2mnd uten å blir boota og den fungerer fortsatt fint både på kabel og wlan og får den hastigheten man kan forvente på wlan'et. Så jeg er meget fornøyd.

k..men min er det problemer med..jeg kan ikke spille noen spill uten at internett går til helvete og den faller ut ganske mye og...selv om jeg ha rlastet ned den nyeste firmwaren

Lenke til kommentar
Men skal du ha en skikkelig bra router med wlan etc bør man ta en kikk på Draytek routerne, de er stabile, meget god rekkevidde, spekket med funksjonalitet og veldig bra support. Disse koster riktignok noe mer en de billigste på diverse websjapper, men du blir ikke skuffet. har selv en Draytek 2900G og det må være den beste routeren jeg har vært borti :)

Ahh, flott..

 

Om ikke andre har veldig dårlige anbefllinger så tror jeg at eg skal ta en nærmere kikke på draytek routerene..

 

Omy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...