Gå til innhold

To lydkort samtidig på én PC

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det lar seg gjøre å kjøre to lydkort samtidig på én PC? F.eks. at jeg vil bruke Media player og DVD programvare på høyttaler-anlegg, og resten(winamp, spill osv.) på headset. Jeg vet at flere lydkort har BÅDE line-out og headphones, men finnes det en måte for å velge forskjellig port/lydkort for ett enkelt program?

Vil to lydkort skape konflikter i Windows?

Endret av Unleash_Hell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv så har jeg to lydkort aktivert. Det integrerte på hovedkortet, samt et soundblaster pci-kort i tillegg. ingen problemer med det.

De fleste program har innstillinger for hvilke lyd-inn/utganger som skal brukes, inklusive for eksempel winamp som du nevner.

Når jeg feks spiller wow, så kjører jeg spill-lyd/musikk osv ut på soundblaster-kortet. I tillegg så kjører jeg et chatteprogram som jeg har satt opp til å komme ut på kun headsettet (tilkoplet via det integrerte lydkortet).

Dermed kan jeg spille med surround lyd på de eksterne høyttalerne, og samtidig prate med folk online via headsettet uten å være trøblet av feedback osv.

Mao så hører jeg kun chattinga på headsettet, og pratinga mi går kun til mic'en uten å bli sendt til surround-høyttalerne.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Høres bra ut! Takk for kjapt svar!

Pleier spill å ha denne muligheten for å velge lydkort også? Hva skal man gjøre om programmet man bruker ikke har denne støtten? Vil denne da sende til begge lydkort?

Nei, lyden vil ikke komme i begge kortene.

Windows krever at en av lydutgangene står som standard. Du kan selv velge hvilken lydutgang som skal være standard.

I engelsk winXP:

(Start->control panel->sounds and audio devices->audio->default device)

Veldig få spill har muligheten til å velge lydutgang. De vil da bruke den lydutgangen som er satt som standard i windows.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...