Unleash_Hell Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Jeg lurer på om det lar seg gjøre å kjøre to lydkort samtidig på én PC? F.eks. at jeg vil bruke Media player og DVD programvare på høyttaler-anlegg, og resten(winamp, spill osv.) på headset. Jeg vet at flere lydkort har BÅDE line-out og headphones, men finnes det en måte for å velge forskjellig port/lydkort for ett enkelt program? Vil to lydkort skape konflikter i Windows? Endret 12. september 2005 av Unleash_Hell Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Selv så har jeg to lydkort aktivert. Det integrerte på hovedkortet, samt et soundblaster pci-kort i tillegg. ingen problemer med det. De fleste program har innstillinger for hvilke lyd-inn/utganger som skal brukes, inklusive for eksempel winamp som du nevner. Når jeg feks spiller wow, så kjører jeg spill-lyd/musikk osv ut på soundblaster-kortet. I tillegg så kjører jeg et chatteprogram som jeg har satt opp til å komme ut på kun headsettet (tilkoplet via det integrerte lydkortet). Dermed kan jeg spille med surround lyd på de eksterne høyttalerne, og samtidig prate med folk online via headsettet uten å være trøblet av feedback osv. Mao så hører jeg kun chattinga på headsettet, og pratinga mi går kun til mic'en uten å bli sendt til surround-høyttalerne. Endret 12. september 2005 av hakrist Lenke til kommentar
Unleash_Hell Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Høres bra ut! Takk for kjapt svar! Pleier spill å ha denne muligheten for å velge lydkort også? Hva skal man gjøre om programmet man bruker ikke har denne støtten? Vil denne da sende til begge lydkort? Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Høres bra ut! Takk for kjapt svar! Pleier spill å ha denne muligheten for å velge lydkort også? Hva skal man gjøre om programmet man bruker ikke har denne støtten? Vil denne da sende til begge lydkort? Nei, lyden vil ikke komme i begge kortene. Windows krever at en av lydutgangene står som standard. Du kan selv velge hvilken lydutgang som skal være standard. I engelsk winXP: (Start->control panel->sounds and audio devices->audio->default device) Veldig få spill har muligheten til å velge lydutgang. De vil da bruke den lydutgangen som er satt som standard i windows. Endret 12. september 2005 av hakrist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå