rockingchair Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nå kom jeg over noe som for meg virker skikkelig rart.. Jeg går på medier og kommunikasjon og vi bruker IMac. Alle macene på skolen er kjørt med samme image. På de fleste maskiner så kommer man ikke inn på netsteder som bruker HTTPS, gmail, fronter etc. Men, 2/3 av totalt 15 maskiner kommer seg inn. Alle maskinene kjører gjennom samme proxy, samme OS, kjørt samme image. Jeg forsøkte å bytte TP kabel fra en maskin som kom seg inn på HTTPS med en som ikke gjør det, dette gjorde ingen forskjell. Ergo - switch plassering virker ikke til å ha noen forskjell. Er det noen som har noen idèer hvordan dette i alle dager kan ha seg? Jeg sitter uheldigvis på en av maskinene som ikke kommer seg inn på HTTPS området, dette irriterer livet av meg siden jeg bortimot er avhengig av Gmailen min. Mvh Troyel Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Prøvd forskjellige nettlesere? Safari, Firefox eller Camino? Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Prøvd forskjellige nettlesere? Safari, Firefox eller Camino? Prøvd Safari, explorer og firefox. Problemet er fortsatt der, den maskina som kommer inn på HTTPS kommer inn uavhengig av netleser. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Kanskje et dumt spørsmål, men skjer dette på *alle* HTTPS sider? Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 I alle fall med gmail og fronter. Har ikke sjekket flere https sider, men jeg er rimelig sikker på at det er det som er feilen. Dersom noen kommer på flere sider så spytt dem ut så skal jeg teste på skolen i mårra. Takk for svar forøvrig Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Du kan jo prøve forskjellige nettbanker, evt. PayPal/eBay etc. Prøv også Hotmail. Mulig dette kan ha noe å gjøre med maks antall tilkoblinger mot en SSL server fra én og samme IP-adresse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå