staljin Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei, Har nylig kjøpt meg en 2003 Audi A4 1.9TDi stasjonsvågen, og har nå merket at det forekommer en del rystelser i rattet når jeg kjører 50km/t i 3 giret. Da ligger turtallet på 1900-2000omdr/min, og i følge spes skulle dreiemoment vært på topp (250nm) ved 1900omdr/min. Er det noe gale her? Oplever ikke de rystelsene ved samme turtall i 2 og 4 giret. Kan det være at det er for lite for den? Eller ser det us som om motoren "sulter" for drivstoffet (får for lite). Har en time hos Møller Bergen i morgen, syns dere jeg bør ta det opp med de? Hilesen Staljin Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Er rystelsene der i samme hastighet i andre gir enn 3. da? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Dersom det kun er der i 3. gir, ville jeg bekymret meg mer enn om det kun var avhengig av farta. Rystelser i rattet ved en bestemt hastighet kan ofte være noe så enkelt som ubalanserte dekk. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Hei, Nei, ristelsene er ikke der i samme hastighet i andre giret, men de er der ved samme turtall rundt 1900. Staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå