Gå til innhold

Reinstallere Windows fra home til pro..

aaandy

Anbefalte innlegg

Heisann !

Har en hjemme pc som var ferdig installert med Xp Home (Norsk), men siden jeg heller ønsker å bruke Xp Pro så la jeg heller inn den, men i ettetid så har jeg funnet ut at jeg kunne tenke meg å ha enkelte av de programmene som maskinen kom med, hvordan kan dette ordnes ?

Har en "recovery" partisjon på maskinen, kan jeg reboote fra denne og dermed få maskinen slik den var da den ble levert, og så deretter oppgradere til Xp Pro (Engelsk) ?

En annen ting, hvordan skal jeg få beholde alle mailer etc. fra Outlook Express, har prøvd Export Messages, men får feilmelding: An error occurred while initializing MAPI.

Edit: Fikk ordnet mail problemet, nå er det bare resten igjen..

aaandy

Endret av aaandy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt forskjellig hva som finnes av recovery muligheter og hvorvidt tilleggsprogrammer ligger for seg selv slik at de kan installeres om du reinstallerer Windows. Oppgradering fra norsk XP Home til Engelsk XP Pro går ikke tror jeg, så da må du ha en mulighet til å reinstallere tillegsprogrammene.

På min Coop PC er heldigvis muligheten til å legge inn disse programmene tatt vare på, men på andre maskiner setter recovery hele maskinen tilbake til slik den var da den var ny.

Men jeg har beholdt norsk XP Home selv om jeg har en ledig engelsk XP Pro lisens liggende. :p

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...