aaandy Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Heisann ! Har en hjemme pc som var ferdig installert med Xp Home (Norsk), men siden jeg heller ønsker å bruke Xp Pro så la jeg heller inn den, men i ettetid så har jeg funnet ut at jeg kunne tenke meg å ha enkelte av de programmene som maskinen kom med, hvordan kan dette ordnes ? Har en "recovery" partisjon på maskinen, kan jeg reboote fra denne og dermed få maskinen slik den var da den ble levert, og så deretter oppgradere til Xp Pro (Engelsk) ? En annen ting, hvordan skal jeg få beholde alle mailer etc. fra Outlook Express, har prøvd Export Messages, men får feilmelding: An error occurred while initializing MAPI. Edit: Fikk ordnet mail problemet, nå er det bare resten igjen.. aaandy Endret 13. september 2005 av aaandy Lenke til kommentar
aaandy Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Ingen som kan hjelpe meg her ? aaandy Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Du kan vel kanskje installere de programmene du vil ha rett fra recovery cd-en i windows uten å boote fra den. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Det er litt forskjellig hva som finnes av recovery muligheter og hvorvidt tilleggsprogrammer ligger for seg selv slik at de kan installeres om du reinstallerer Windows. Oppgradering fra norsk XP Home til Engelsk XP Pro går ikke tror jeg, så da må du ha en mulighet til å reinstallere tillegsprogrammene. På min Coop PC er heldigvis muligheten til å legge inn disse programmene tatt vare på, men på andre maskiner setter recovery hele maskinen tilbake til slik den var da den var ny. Men jeg har beholdt norsk XP Home selv om jeg har en ledig engelsk XP Pro lisens liggende. Endret 14. september 2005 av Mythos Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Recovery cdene er vel et image så det kan nok bli vanskelig å hente ut de alene. Da må du evnt laste de ned eller skaffe de på en annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå