karinaas Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Skritt blir til energi Nå trenger du ikke lengre bekymre deg for å gå tom for strøm på mobilen midt ute på vidda. En ny oppfinnelse lader batterier kun ved hjelp av bevegelser. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Spennende, men 7W hørtes litt lite ut. I hvertfall hvis kravet er at man har 20-38 kg i ryggsekken. Da blir det en slitsom lading. Jeg lurer på om det kanskje kan være like lurt å ha et solcellepanel festet til toppen av sekken. Et solcellepanel på størrelse med et A4-ark bør vel være nok til å få 7W på en grå dag. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Omtrent som de gamle klokkene som var populære før, som lada seg opp av håndbevegelser og aldri trengte å bytte batteri/trekke opp. Finnes jo den derre sveive-laderen. Man kopler den til og sveiver i en halv evighet for å kunne snakke noen sekunder. Vet egentlig ikke om den noengang kom ut for salg men... Lenke til kommentar
Viban Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Spennende, men 7W hørtes litt lite ut. I hvertfall hvis kravet er at man har 20-38 kg i ryggsekken. Da blir det en slitsom lading. Jeg lurer på om det kanskje kan være like lurt å ha et solcellepanel festet til toppen av sekken. Et solcellepanel på størrelse med et A4-ark bør vel være nok til å få 7W på en grå dag. Ja, det hadde blitt en tund fornøyelse:) Jeg har også tenkt tanken at solcellersekk burte vært helt genialt. Og her om dagen snublet jeg over en sekk på enklereliv.no som hadde solcelle panel på størrelse med et A4-ark. Den er en 30 liters sekk som veier 1,5 kg ink solcellepanelet. Jeg vurdere å bestille den. Er det noen som har erfaring med en slik sekk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg