Kahuna Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Eller en bittepitteliten filserver? 8*8cm...kan nesten bygge en server inn i en gammal gummistøvel Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Eller en bittepitteliten filserver? 8*8cm...kan nesten bygge en server inn i en gammal gummistøvel Filservere blir jo aldri små , greit nok med en 8cms hovedkort, men hva med de 10 harddiskene og 120mm-viftene til å kjøle de ned? AtW Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 nfsmontert f.eks Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 nfsmontert f.eks Nå skjønner jeg ikek helt hva du mener? Filserveren er jo den som har den fysisike lagringplassen, så monterer du det innholdet på din workstation, eller noe annet, men filserveren må jo fortsatt innholde diskene? AtW Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 det er ikke noe i veien for at din filserver deler filer den selv har montert fra en nfs-server el., dette gjøres i utstrakt, men blir noe søkt her som du nok mener å påpeke. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 det er ikke noe i veien for at din filserver deler filer den selv har montert fra en nfs-server el., dette gjøres i utstrakt, men blir noe søkt her som du nok mener å påpeke. Det er jo ikke noe i veien for det, men for en normal hjemmebruker, så virker det litt meningsløst bare. (mulig jeg bare har litt dårlig fantasi her). AtW Lenke til kommentar
G Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Er det helst VIA som driver med slike små hovedkort? Kunne jo vært greit med en CPU som yter litt bedre kanskje. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 På x86 så har du vel VIA, AMD Geode GX og Transmeta Efficeon. Geode GX går opp til 533 MHz mens Efficeon går til 1GHz som er det samme som VIA sine prosessorer på Luke platformen. Jeg tror at VIA klart gir best ytelse i et hjemmepc system i denne størrelsen. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) For ordens skyld, vil du i større miljøer kunne finne et sentralt SAN, med x maskiner, og tjeneste maskiner rundt dette, med da SMB som en av tjenestene. men helt riktig, meget søkt i dette tilfellet og kun påpekt som en kuriositet. (Hvorfor ikke ha 10 små VIA Luke-tjenestebokser rundt et stort SAN?) Endret 13. september 2005 av Torbjørn Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Med 2 3.5" disker kan dette bli en fin liten NAS på hjemmenettet Men selvfølgelig, filserver blir nok ikke primærbruken til sånne hovedkort. Du skal ha ualminnelig dårlig plass før det lønner seg å ikke bruke standardkomponenter til denslags. Det er nok først og fremst som mediaavspillere i stue/bil/båt etc. denne vil bli nyttig. (omtrent sånn halveis i "ta etter lommeboka"-bevegelsen melder de stygge tankene seg, jeg har jo ikke bruk for en sånn ting, selv om den er aldri så fin og arti ) Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 For routing så har VIA laget spesialutgaver av mini-itx'ene, så jeg tror nok det vil komme av disse også. Dvs at de har to NIC's. (Har en sånn som "bredbåndsrouter" hjemme, funker som bare juling!) -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå