JohndoeMAKT Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hm, hovedkortet er jo på størrelse med en standard 80mm kabinettvifte! Tok litt tid før det sank inn hos meg gitt... Wow, innså akkurat hvor lite det var. Dang! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Noen som kjenner til om 44-PIN IDC er pinkompatibel med 40pin PATA og at de siste bare er strøm? (Ser at 1.8" disker bruker dette) Ja, de er pinkompatible. Dvs. elektrisk sett er alt likt bortsett fra de 4 pinnene som tilfører strøm. Men det er et annet problem som gjør at du trenger en overgang: Pinne-avstanden er mindre på 44pin enn på 40pin så det er ikke mulig å plugge en 1,8" eller 2,5" i en vanlig IDE-kabel og bare koble til de siste pinnene på eget vis. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det må da være mulig å kjøre disse dingsene i et lite cluster? Man kan jo stappe mange slike inn i en vanlig bil, eneste utfordringen er strøm. Noen som vet om det blir vifteløs CPU på den, eller om det bare er på pressebildene? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Noen som vet om det blir vifteløs CPU på den, eller om det bare er på pressebildene? Blir vel vifteløs for de fleste versjoner foruten den raskeste tipper eg. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg tror hele "Luke" platformen blir vifteløs. Får hvertfall inntrykk av det fra PDF papiret. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Wow - plutselig ble mini-ITX-serveren min med 18x18 cm hovedkort enormt stor i forhold. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 MiniMac´en er ikke større enn denne, og specsen for den er mye heftigere. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 MiniMac´en er ikke større enn denne, og specsen for den er mye heftigere. Minimac'en er da mye større enn 8x8 cm. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) MiniMac´en er ikke større enn denne, og specsen for den er mye heftigere. Da er det mye bortkastet plass i mac mini (om HKet er 8*8), den er 17 cm *17 cm (om jeg husker riktig), det er 289 cm^2, denne er 64 cm^2 dvs under 1/4 av arealet. AtW Endret 12. september 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 MiniMac´en er ikke større enn denne, og specsen for den er mye heftigere. Hovedkortet der er vel 3x så stort, MM kan bedre sammenlignes med ITX og da blir konkurransen likere. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 MiniMacen har integrert DVD-spiller, og må selvfølgelig være større enn 8x8 cm... Men det er vel det som er problemet med dette hovedkortet: lagringsmedier må være tilsvarende mindre. Minidisc og mp3-harddisker kanskje? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Hitachi Travelstar 20GB 4200RPM C4K40 (1.8'' Microdrive) Height (mm) 7.0 Width (mm) 70 Depth (mm) 60 Weight (g) 47 Med en slik disk kan en komplett liten portabel maskin være så liten som 80x80x30 mm.... uten PSU. Hadde jeg bare hatt bruk for og penger til en slik maskin Noe jeg absolutt ikke har. Endret 12. september 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Er vel strengt tatt gamle nyheter dette; http://mini-itx.com/news/97372318/ datert 9.juni. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 jeg syns det tar helt av jeg. PC i bilen? Syns jeg er helt på trynet ja det er jo helt teit å ha et mediacenter i bilen kontrollert av en motorisert touchscreen. hvem vil vel ha muligheten til å ha hele mp3 samlinga si i bilen? eller gps og navigasjonssystem? eller muligheten til å spille av filmer i alle mulige format? for å ikke snakke om internett? nei pc i bilen.. det er teit det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 jeg syns det tar helt av jeg. PC i bilen? Syns jeg er helt på trynet ja det er jo helt teit å ha et mediacenter i bilen kontrollert av en motorisert touchscreen. hvem vil vel ha muligheten til å ha hele mp3 samlinga si i bilen? eller gps og navigasjonssystem? eller muligheten til å spille av filmer i alle mulige format? for å ikke snakke om internett? nei pc i bilen.. det er teit det. PC i bilen er teit, med PC i scooteren, da snakker vi nytteverdi AtW Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 PC i bilen er teit, med PC i scooteren, da snakker vi nytteverdi AtW Ingenting er som å være med på BF2 Bigwar mens du cruiser nedover Carl Johan ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 MiniMac´en er ikke større enn denne, og specsen for den er mye heftigere. Da er det mye bortkastet plass i mac mini (om HKet er 8*8), den er 17 cm *17 cm (om jeg husker riktig), det er 289 cm^2, denne er 64 cm^2 dvs under 1/4 av arealet. Det er stor forskjell ja. Man kan faktisk montere hele 4 slike hovedkort ved sien av hverandre inni en miniMac og atpåtil ha plass i høyden til en slim DVD-brenner, 4 stk 1,8" harddisker og plass rundt hovedkortene til kabler. Tenk dere en 4 CPU cluster inni en miniMAC Det er ganske utrolig når man tar frem linjalen og ser for seg hvor utrolig lite hovedkortet er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 la oss si at jeg har denne lille saken, hvilken Psu kan brukes til denne? minst mulig uten støy, og hva med en HD? uten støy her også. men skal koble til en Plasma Tv hvordan får jeg den til og funke som "mediacenter"? slik at den kan styres med fjernkontroll. så hvis jeg har en fil på en annen maskin og kobler denne til mini saken, fører over filmen. hvordan kan jeg bruke den til og taopp tv? hvordan kan jeg bruke HDTV f.eks. alt dette skal inn i en liten som mulig box, som skal skjules bak Tven.. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det må da være mulig å kjøre disse dingsene i et lite cluster? Man kan jo stappe mange slike inn i en vanlig bil, eneste utfordringen er strøm. Noen som vet om det blir vifteløs CPU på den, eller om det bare er på pressebildene? Tenkte på det samme... 15-20 av disse i cluster i et vanlig tower Da snaker vi server da. Jiiha Noen som vet hva disse vil koste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå