Glasscola2 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) // Endret 25. september 2008 av Kanuca Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Bruk av høy lyd ikke skal være tillatt ved salg fra bil i boligområder. Rimelig sært spørsmål. Har det vært oppe til debatt i stortinget? Godt å se at de fokuserer på de viktige tingene. Hva i all verden betyr det? Har du noe imot isbilen? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Er virkelig høyre mot felles ekteskapslov? http://www.hoyre.no/artikler/2008/6/1213188695.41 Lenke til kommentar
TurboTim Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 På hvilke områder er det DNA vil privatisere? På DNA`s hjemmesider står det bare at de er i mot privatisering i helsesektoren... Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Finnes det et parti som er for å lovliggjøre pengespill? (Poker:D) Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Finnes det et parti som er for å lovliggjøre pengespill? (Poker:D) FrP, Høyre og Venstre er iallefall 3 partier som vil legalisere. Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Vil bare minne om at det ikke er noe som heter Rød Valgallianse lenger. Korrekt navn er Rødt, og jeg synes det er viktig at det står riktig på noe som skal være en informasjonstråd. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hadde vært fint om Dotten kunne oppdatert første- og andrepost. Særlig med tanke på linking. Iallefall bør dette gjøres før valget til høsten. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Holder så smått på, men det er omfattende arbeid. Alle som vil bidra kan gjøre det, bare til å sende meg en pm med ønske om tilgang til wikien: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Det_Politiske_Landskap Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Denne tråden er en gullgruve, bra jobba! Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Kan noen fortelle meg hvorfor Høyre blir betraktet av mange som et parti for rikfolk? Bare fordi de ønsker at staten ikke skal få grave til seg like mye fra de som tjener godt som de gjør nå til dags? Jeg fatter og begriper ikke dette. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Høyre er jo det tradisjonelt beste valget for slike egoistiske rikfolk, og folk elsker å generalisere. Det samme gjelder for eksempel også for FrP, men der er egoistiske rikfolk byttet ut med harry og lite intelligente rasister. Selvfølgelig er det langt i fra alle som er det, selv om det sikkert er noen. Endret 5. mars 2009 av rikspøbel Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Minner om at denne er ganske så utdatert nå. Mer oppdatert på wikien, men fortsatt mye som gjenstår. Alle som har lyst til å bidra er vel bekomme! Bare send meg en mail det (skal se å få åpnet tilgang til wikien for alle brukerne om kort tid). http://wiki.diskusjon.no/index.php/Det_Politiske_Landskap Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kan noen fortelle meg hvorfor Høyre blir betraktet av mange som et parti for rikfolk? Bare fordi de ønsker at staten ikke skal få grave til seg like mye fra de som tjener godt som de gjør nå til dags? Jeg fatter og begriper ikke dette. Skattelettelser kan ha mange begrunnelser. Men effektene av skattelette er kun positive for de som betaler skatt, og spesielt de som betaler mye i skatt. Som regel er alternativet til å senke skattene, det å øke offentlige utgifter (slik at den økte nytten blir like stor, uansett alternativ). Et eksempel er barnehager. Med forbehold om at jeg ikke vet Høyres standpunkt i akkurat dette, så kan jeg tenke meg at de ville foretrukket skatteletter fremfor statlige barnehager. Forskjellen på de to løsningene er at en gruppe får mer enn de andre, uavhengig hvordan en ser på det. Velger en økte offentlige utgifter er dette bra for de som ikke har så stor inntekt og som er storkonsumere av offentlige tjenester. Velger en skattelette er dette bra for de som tjener mye og som ikke bruker i like stor grad offentlige tjenester. At Høyre velger skatteletter kan derfor lett oppfattes som et parti som favoriserer de som er lite avhengige av offentlige tjenester (i dette tilfellet offentlige barnehager), og dermed også "rikfolk". For de aller rikeste har dette i grunn lite å si uansett, men så lenge vi lever i et demokrati så må vi også regne med noen tåpelige paroler fra alle partier, uansett politisk ståsted. Det letteste er såklart å se bort fra retorikken, men det er ikke alltid like lett Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Noen smarte hoder i Webkafeen har vært med å utvikle en side som heter Valgpanelet. Kanskje av interesse for noen? Endret: Finnes det noen valgtester lignende dem i førstepost, men oppdatert for i år? Endret 3. april 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
haarod Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) De er vel rett rundt hjørnet nå. Alle partiene har hatt landsmøtene sine nå, såvidt jeg vet. EDIT: Og hva er DNA? Endret 25. mai 2009 av haarod Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 DNA: Det Norske Arbeiderparti. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det var det jeg trodde, men hvem faen bruker DNA for Ap? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det norske Arbeiderparti (DNA), ofte kalt Arbeiderpartiet (Ap), er et norsk sosialdemokratisk politisk parti stiftet i 1887. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå