bobafett Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Har et MSI K8N Neo Platinum HK med AMD 64 3000+. Har kjørt dette med C'n'Q i ca. ett år uten problemer. I går (søndag) virket plutselig ikke C'n'Q som vanlig. Etter å ha slått på pc'en, begynte cpuvifta snart å gå for fullt, noe jeg ikke har hørt på ett år. Åpner "Core Center" og ser at det står "201 x 10". Her står det normalt "201 x 5". Og cputemp er oppe i 65 grader mot normalt ca. 50. cpuvifta står på ca. 4000 rpm mot normalt 1000. I følge task manager er det ingen nevneverdige prosesser som går. Idle er 99%. Sjekker BIOS og C'n'Q er fremdeles aktivert. Power schemes står fremdeles i "Minimal Power Management". Oppdaterer med siste BIOS og siste driver til cpu. Fremdeles ingen C'n'Q. Går inn i Power schemes igjen og prøver "Max Battery" og vips, "201 x 5". Hvorfor i all verden må jeg plutselig benytte "Max Battery" for å aktivere C'n'Q?? Får ikke temp og vifte ned i samme verdier som før. Nå har jeg ca. 60 grader og 2200 rpm. Den eneste forandringen jeg har gjort med PC'en de siste dagene er å oppdatere firmware på DVD-brenneren. Dette ble gjort lørdag kveld. Oppdaterte en BenQ 1620 med firmware B7W9. Kjørte en kjapp test for å se om brenneren fremdeles virket, og slo deretter av pc'en. La ikke merke til om viftehastigheten økte etter dette. Synes det er rart hvis det er årsaken til problemet med C'n'Q. Har kjent på kjøleribba. Den er kald og er ikke til å rikke. Har ikke tatt den av for å sjekke om den kan ha mistet kontakt med cpu'en. Noen som har noen tanker om hva som kan ha skjedd?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå