Gå til innhold

"Docking stasjon" til bærbare og gjeldende standarer

Civilix

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar om ikke så lenge(har ikke bestemt noe enda), og da lurer jeg på og kjøpe også en "docking stasjon"(en slik som du kobler strøm, skjerm, mus og tastatur i og så er det bare og sette laptopen inni når man kommer så har man stasjonær, og kan bare ta den rett ut etter bruk). Men problemet er at jeg finner ikke ut hvor man får tak i dette. Så det jeg lurer på er hvor skal man kjøpe slikt? passer alle bærbare inn i dem? Og hva er forskjellene på de ymse merkene(pris/kvalitet/osv)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må kjøpe en docking stasjon av samme merke som PC'en din. Mange docking stasjoner er også modellavhengig, dvs. at du må sjekke om den du skal ha passer til laptop'en din. Du får kjøpt docking stasjoner på samme sted som du kjøper laptoper.

Xircom hadde (før de ble kjøpt opp av Intel) en "docking-list", med endel forskjellige utganger, som man koblet til USB porten. Denne passet alle laptops som hadde USB port. Tror neppe det er noe sånt du er på jakt etter, og ikke vet jeg om den finnes lengere heller.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-13 13:30, ksnes skrev:

Det er vel knapt noen som ikke har portreplikator / dockingstasjon...

Dette er vel en av mange fordeler ved å kjøpe fra store, etablerte produsenter (som også retter seg mot bedriftsmarkedet). Tror f.eks. ikke det er så lett å få dokkingstasjon til Packard Bell-laptopen som Elkjøp selger. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...