Civilix Skrevet 13. august 2002 Rapporter Del Skrevet 13. august 2002 Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar om ikke så lenge(har ikke bestemt noe enda), og da lurer jeg på og kjøpe også en "docking stasjon"(en slik som du kobler strøm, skjerm, mus og tastatur i og så er det bare og sette laptopen inni når man kommer så har man stasjonær, og kan bare ta den rett ut etter bruk). Men problemet er at jeg finner ikke ut hvor man får tak i dette. Så det jeg lurer på er hvor skal man kjøpe slikt? passer alle bærbare inn i dem? Og hva er forskjellene på de ymse merkene(pris/kvalitet/osv)? Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. august 2002 Rapporter Del Skrevet 13. august 2002 Du må kjøpe en docking stasjon av samme merke som PC'en din. Mange docking stasjoner er også modellavhengig, dvs. at du må sjekke om den du skal ha passer til laptop'en din. Du får kjøpt docking stasjoner på samme sted som du kjøper laptoper. Xircom hadde (før de ble kjøpt opp av Intel) en "docking-list", med endel forskjellige utganger, som man koblet til USB porten. Denne passet alle laptops som hadde USB port. Tror neppe det er noe sånt du er på jakt etter, og ikke vet jeg om den finnes lengere heller. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. august 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. august 2002 ok, så dette er alså da noe jeg må sette som et av kriteriene når jeg skl kjøpe meg laptopen...egentlig litt kjipt(reduserer alternativa?), noen som vet hvem produsenter som har og hvem som ikke har dette som tilbeør? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 13. august 2002 Rapporter Del Skrevet 13. august 2002 du trenger jo are en portreplikator, den koster ikke mange kronene, den sender alle portene dine vidre alla en dokking, men i dokkingen er det ofte muligheter for å sette inn cdrom/pci kort osv. Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 13. august 2002 Rapporter Del Skrevet 13. august 2002 Det er vel knapt noen som ikke har portreplikator / dockingstasjon... Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 13. august 2002 Rapporter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 13:30, ksnes skrev:Det er vel knapt noen som ikke har portreplikator / dockingstasjon... Dette er vel en av mange fordeler ved å kjøpe fra store, etablerte produsenter (som også retter seg mot bedriftsmarkedet). Tror f.eks. ikke det er så lett å få dokkingstasjon til Packard Bell-laptopen som Elkjøp selger. :smile: Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. august 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2002 Jeg tro jeg skal gjøpe av Dell gjennom jobben, da får jeg noen prosenter rabatt. Går utifra at dell har en docking-stasjon til maskinene de selger da de er et stort og seriøst firma. Takk for all hjelpen :smile: Lenke til kommentar
erlber Skrevet 18. august 2002 Rapporter Del Skrevet 18. august 2002 Du må se NØYE på sidene deres før du bestiller... Jeg så etter dockingstation, og fant ikke noe annet enn det de kaller advanced port replicator, før du gikk opp til Dell Presition, og de koster penger, men der var det to PCI-slots og annet stash. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. august 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Skal kjøpe en high-end maskin og alle alternativa som jeg nå vurderer har denne ducking-stasjonen som tilbehør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå