Tors bror Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Har en Acer flatskjerm som har holdt greit i et par år. I det siste har et snodig problem begynt å melde seg: Når jeg slår på skjermen, vil ikke "lyset" skikkelig slå seg på, det vil si at skjermbildet er mye mørkere enn det skal. Etter ca. et sekund slår skjermen seg av igjen. Dermed prøver jeg å slå på skjermen igjen, og den slår seg av. Dette gjentas kanskje 20-30 ganger, før jeg tilslutt merker at skjermen er på gang, den begynner så smått å bli lysere, og på det siste forsøket så blir den gradvis lysere til den er sitt "sanne" jeg. Og fungerer helt greit resten av dagen. En merkelig prosess, slike skjermer har vel ikke all verdens levetid, men jeg hadde håpet beholde den lenger. Noen som har noen anelse om hva årsaken kan være? Er det dødskramper? Har forsøkt ulike kabler mellom skjerm og pc, så det er ikke der problemet ligger. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Høres ut som om skjermen er på tur å dø ut... Men, en LCD skjerm skal jo vare mer enn 2 år.. Har jo LCD skjermer som har duret og gått her på jobben i over 4 år. F.eks så ble 4 av hovedskjermene våre byttet ut nylig (21" LCD skjermer) fordi de var gamle, ikke fordi de var dårlige. Bildet var/er helt fint på de. De var da 4 1/2 år gamle. Men, kan jo være at det er en liten kontaktfeil i skjermen din..... Kjipt uansett... Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Høres ut som baklyset er på vei til å dø. Det kan byttes ut så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå