ustabil Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hei jeg har (seff) overklokket min 1,6 ghz p4 norskog men den vil ikke mere en 2,35 jeg syntes det er bra, men hva er galt for å gå videre? Tempen ligger fint på 30-33 grader idle så tempen er vel ikke problemet. Så det hjelper vel ikke med vann avkjøling. Ville en større psu gjøre susen? Trur kansje det. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 - Resten av komponentene dine er? - Har du bra kjøling på prosessor? - Har du øket spenningen på prosessor? - Er det minnebrikken(e) dine som stopper deg? - Kan eventuelt spenningen på minnet økes på hovedkortet ditt? - Er dette en ny eller "gammel" Northwood prosessor? De som er produsert/solgt i senere tid ser ut til å kunne klokkes noe høyere enn de første NW prosessorene. - Det er ikke godt å si om en ny PSU kan løse problemet, når du ikke sier hvilken du har? Det er ikke utenkelig at 2.35GHz er maks for din prosessor uansett hva du prøver. Dette kan variere mye fra prosessor til prosessor. Litt til: Idletemperaturen på prosessoren er ikke interessant i forbindelse med klokking av Intelprosesoren. De fleste P4 systemene aktiverer "halt" funksjonen på prosessoren når den ikke er belastet, idletemperaturen på prosessoren vil derfor nærme seg lufttemperaturen i kabinettet uansett hvor mye du klokker prosessoren. Fortell heller hva som er den maksimale temperaturen du klarer å oppnå på prosessoren. (Ved å bruke program som f.eks."CPU Stabiliy test" satt til "CPU warming only") _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-08-13 10:37 ] Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Min P4 2.0GHz klokka til 2,8GHz med 1,7V er stabil, men passerer 65C ved full load. Dette er med en romtemperatur på 26C, godt kjølt kasse og den råeste Swiftechen jeg fikk plass til på hovedkortet. Regner med at jeg kommer til å satse på vannkjøling snart. Synes dette er alt for varmt. Har prøvd det meste, men det blir ikke kaldere. Ligger på vanvittige 50C ved idle. Vet med 90% sikkerhet at mitt systemet går stabilt på 2,9GHz med vannkjøling. PS! Det er skikkelig kontakt mellom kjøleribbe og CPU. Tror ikke du sliter med temperaturen. Du har heller for dårlig RAM eller for lav spenning på CPU. [ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-08-18 02:30 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå