Gå til innhold

underlige streker i spill

adevlin

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat satt sammen min nye pc:

• - Asus A8N-SLI Deluxe
  • - AMD Athlon 64 3500+
  • - 2 GB RAM
  • - Gainward GeForce 7800GT

Problemet dukker opp når jeg spwn inn i spillet (wwIIonline), problemet har også kommet i BF Vietnam, men ikke like mye.

PROBLEMET

Verden rundt meg inne i spillet flikker(?) det tegnes opp streker på kryss og tvers. Det ser ut som gammeldags film med streker flimrende forbi.

Jeg kan tenke meg at det er noe med oppdateringen og tegningen av elementene i spillet - busker; trær og hus. andre spillere tegnes helt fint.

Det er vanskelig å forklare, men jeg håper at noen kan hjelpe meg.

post-23-1126474753_thumb.jpg

Endret av adevlin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg kan det se ut som om minnet på GFX blir overopphetet, evt. at du overklokker minnet? Typiske feil for slike grafiske feil, nå har forøvrig 78xx serien til nvidia dårlig bilde kvalitet generelt(dels sammen med 68xx serien) i spill, med problem drivere som gir feil mellom de forskjellige textures, men i ditt tilfelle er det nok ikke det..

Mvh

Lenke til kommentar
For meg kan det se ut som om minnet på GFX blir overopphetet, evt. at du overklokker minnet? Typiske feil for slike grafiske feil, nå har forøvrig 78xx serien til nvidia dårlig bilde kvalitet generelt(dels sammen med 68xx serien) i spill, med problem drivere som gir feil mellom de forskjellige textures, men i ditt tilfelle er det nok ikke det..

Mvh

Dette problemet er allerede rettet i siste versjon av driverne som er lagt ut hos nVidia....

Til trådstarter:

Hvilken versjon av driveren bruker du?

Sørg for at du har 78.03 versjonen lastet inn, og kjører spillene på High Quality

http://www.nzone.com/object/nzone_download...p_2k_78.03.html

Lenke til kommentar
Og si det er rettet er da en kraftig overdrivelse, da dem istede er betraktelig minsket i forhold til tidligere men da bare på 78xx serien, det negative er at man *må* kjøre HQ med endel ytelses senkning.

Det er desimert, og nesten ikke til stede med 78.03....

Stakkars deg.... Mister 1-5% ytelse av å kjøre det i HQ... :roll:

Lenke til kommentar

takk for svarene.

- jeg har ikke rørt noe - men om det er varmt likevel kan vel hende. Hva bør temperaturen være og hvordan måler jeg den? Og eventuelt: hvordan fikser jeg problemet?

- jeg har instalert 78.01. Jeg kan ikke se at det hjelper noe som helst... men jeg skal prøve 78.03

Endret av adevlin
Lenke til kommentar

Så du har ikke overklokket kortet eller noe? Merkelig...

Det der er nemmelig akkurat sånn bilde jeg får hvis jeg klokker kortet mitt for langt... :hmm:

Mulig produksjonsfeil på kortet? Fikk også sånn bildet når jeg monterte en ny kjøler feil på kortet mitt...

Lite sansynlig, men det kan jo være ALT for varmt i systemet ditt?

Se på tempraturene dine med Nvidia System utility, som mest sannsynlig er med på HK cd'n din... Var hvert fall det på min (vet jeg ikke har samme HK) Hvis ikke finner du det på asus sine hjemmesider... Kan jo også bruke Everest home edition...

Lenke til kommentar

Kan være feil på kortet også det. Har fått slikt på kort før jeg også. Ikke noe annet å gjøre enn å sende de i retur.

(Det var forresten Gainward det også, og det jeg fikk tilbake var akkurat likedan. Har aldri kjøpt Gainward igjen og har aldri hatt problemer igjen)

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...