Nitrisious-E Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har søkt på forumet, men i mitt tilfelle så har ikke trådene inneholdt godt nok med svar. Etter at bror slang det gode gamle Thompson Speedtouch modemet i gulvet så det spruta.. Så skal jeg nå kjøpe ett Billion Bipac 5100SM modem av en kamerat. Fant ut at ip adressen til dette modemet er 192.168.1.254, meen..Det skjer da null & nix når jeg skriver inne dette i I.E f.eks. Prøvde også og pinge modemet, men null svar. Har da modemet en annen IP kanskje? Utifra ipconfig /all i CMD, så er standard gateway det samme som ekstern IP... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Svjv er det ikke noe og konfigurere på det. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Jeg skulle hatt forwarda noen porter til DC.. Og leste også at man egentlig ikke skulle trenge det til dette modemet, men den gang ei.. Folk uploader fra meg, men finner ingenting ved søk.. <- DC. Kunne også bare tenkt til å titte litt innpå der, bl.a aktivert DHCP.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Kunne også bare tenkt til å titte litt innpå der, bl.a aktivert DHCP.. Ja, men problemet er jo at dette er et reint modem. Det har ingen porter og åpne eller noen router og aktivisere med DHCP. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Modem er modem, det er greit, men " Svjv " det vet jeg ikke hva er. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Kunne også bare tenkt til å titte litt innpå der, bl.a aktivert DHCP.. Ja, men problemet er jo at dette er et reint modem. Det har ingen porter og åpne eller noen router og aktivisere med DHCP. Vel.. Da er saken grei. Ikke rart jeg måtte opprette en bredbånds kobling som man må aktivere hver bidige gang.. Bare så på Billion sidene at man kan gå inn på 5100S, i dette tilfelle ett SM. Trodde ikke det var noe vesentlig forskjell da utenom at det ikke medfølger cd og manual. Men da igjen synes jeg det er veldig rart at jeg ikke kommer i active mode siden jeg har satt DC til random port også.. Endret 12. september 2005 av Nitrisious-E Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Har du forsøkt ved å sette ip og spesifisere port 1426(i dc++)?? bruk utside ip..dvs den ip du får fra nettleverandør.. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Har du forsøkt ved å sette ip og spesifisere port 1426(i dc++)?? bruk utside ip..dvs den ip du får fra nettleverandør.. Ekstern ip må jeg alltid kopiere inn ja, og med det forrige modemet så hadde jeg alltid en spesiell port åpnet for dc, men satte denne til 0 nå siden den ikke har noen router funksjon som tidligere nevnt. Vel..Nå holdt det med å dytte inn 1426 til port'en, så takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå