finfyr Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hei dere. For en stund siden begynte mitt Canon 300D å være vanskelig. Når blitzen kommer opp, får jeg en feilmelding: "Err 05" blinker i displayet. Var innom der jeg kjøpte kamera, og de oppfordret meg til å oppdatere firmware. Jeg har den nyeste, såvidt jeg vet... De kunne sende det inn, men det ville ta lang tid. Lang tid, det har jeg ikke. Så hva gjør jeg? Det har forresten funket i et par uker nå, før det igår igjen begynte å nekte å fungere med blitz. Ander med samme problemet? Eller evt. en løsning? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hvis jeg har forstått feilmeldingen riktig er det at kameraet ikke kan detektere at blitsen har kommet opp. Da er det vel et par muligheter: blitsen kommer ikke helt opp, eller det er en feil med kontakten som registrerer at blitsen har kommet opp. Annet enn å prøve å dra blitsen litt mer opp er det vel ikke annet å gjøre enn å sende inn til service, hvis du da ikke er eventyrlysten nok til å prøve og fikse selv... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Nå er plutselig blitzen som den skal være. Funker fint nå. Fatter ikke hva som gjør at det lever i sin egen lille verden... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hvis det er en dårlig kontakt er jo det akkurat som det skal være; av og til virker det, av og til ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå