Gå til innhold

Beste defrag prog?

Heineoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt om PerfectDisk og O&O..

Er ikke disse bedre??

Det som er rart med min er at:

Windows sin defrag går igjenom helt vanlig..

Så starter jeg Speed Disk og den sier at det er 80% fragmented..

Speed Disk bruker sikkert flere dager på å bli ferdig..

Er ikke den i Xp grundig nokk?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Ser nå på dette Diskkeeper..det defragger harddisken automatisk og kontinuerlig..man får ikke plutselig 100% slowdown mens man spiller San Andreas pga defragging?

Hadde det skjedd, ville det vel ikke fått alle disse prisene de skryter sånn av. Får vel prøve.

Når jeg tenker over det, har jeg ikke defragga siden sist jeg la inn Windows lenge før sommerferien.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Disk fragmentation causes crashes, slowdowns, freeze-ups and even total system failures.

Jeg synes det hørtes veldig sånn "kjøp produktet vårt hvis ikke crasher maskina di" ut. :dontgetit: Og hvis defraggeren faktisk starter mens du holder på med andre ting så får man jo faktisk en reduksjon i ytelse, ikke økning. :roll:

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Står også at den bare aktiverer seg når systemet har lite å gjøre, som f.eks. å surfe på nett eller skrive svar på hw.no. Det ville jo vært galskap å lage et program folk skulle kjøpe, og så aktiverer det seg når som helst man minst venter det, ikke sant?

Scheduling i windows er skumlere faktisk, hvis du setter windows defraggern til å scanne ved et visst tidspunkt hver dag, glemmer av tida og sitter i WOW når den starter..da er du screwed.

En kompis av meg bruker win defraggern, men han har satt den til å scanne HVER gang han rebooter, og når systemet blir defragga så ofte tar det kort tid å scanne gjennom også.

Lenke til kommentar

O&O er veldig bra. Hovedsakelig fordi den har en del features som mange andre ikke har. Kjører den med scheduling på serveren min f.eks. Muligheten for å defragge under boot-up før så mange systemfiler blir låst er også genial. Kontrol over forskjellige typer defragmentering osv. osv.

Men jai, det finnes mange andre gode der ut også. O&O bare hadde alle featurene som jeg savnet.

-Stigma

Lenke til kommentar

PerfectDisk må jeg si meg meget fornøyd med!

Mye raskere en Speed Disk..

Og den har et godt og oversiktelig interface..

Den kan scanne enten Smart eller vanlig..

Som gjør at den går igjenom oppstarten osv..

Gleder meg til å prøve de to andre dere fåreslo!

Noen som har testet alle 3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...