Gå til innhold

På jakt etter god 20 tommers gaming lcd


Enceladus

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en god 20 tommers lcd skjerm. Skjermen skal brukest til spill. Den skal ha en høyeste oppløsning på 1600 x 1200 punkter. Jeg er villig til å betale 6000-7000 for en god skjerm.

 

Jeg har vurdert denne:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21417

 

Men egner den seg til spill? Den har også en oppgitt responstid på 16 ms, er dette bra eller dårlig? Hva er best av lav og høy ms?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg den LaCie'n på det varmeste! Har den selv og jeg spiller endel FPS-spill, redigerer litt video og såklart til vanlig surfing og sånt... 16ms er vel relativt lavt på en så stor skjerm og har aldri opplevd noe etterslep, selv ikke i de vanskeligste scener i film og spill.

Standby-knappens lys er heller ikke for sterkt eller dominerende så legger sjelden merke til den og bakgrunnslbelysninga på den skjermen er veldig bra.

 

EDIT: Lav ms er best, Samsung har bl.a. lanser skjermer med nedtil 4ms på en 17" hverfall, men ikke la deg lure, ms er ikke alt hvis ikke resten er bra nok.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Hmmm, jeg skal vurdere å bestille LaCie'n i morra. Men hva med fremtidige high end spill. Hvordan vil denne skjermen dra slike spill. Vil den ikke slite med såpass høy ms(16ms)? Jeg ser gjerne at den varer i noen år og kan dra de aller nyeste high end spillene fremover.

 

Fortsatt takk for alle svar :)

Den har lav ms og ikke la ms'en lure deg, mye annet teller! Den benytter bl.a. samme panel som en Nec som koster et laken ekstra...

Tror du skal lete lenge etter en så god skjerm som det der!

Lenke til kommentar

Kjører 2stk i dualhead. I mine øyne har skjermene bare en negativ detalj - sølvaktiv refleksjon på coatingen? Det er litt vanskelig å forklare, men minner om baklysproblemer og observeres i sorte områder. Det er et par andre her som har merket det samme.

 

Skulle du få problemer med bakbelysning, legg håndflaten på LCD overflaten/skjermen og forsiktig skyv hånden fra side til side. Trolig vil du høre "knirking" ettersom du endrer balansen/forskyver selve beskyttelsesplaten. :)

 

Kjempeskjermer... :love: Vurderer nesten en tredje gitt.

 

Har absolutt -ingen- problemer angående ettersleng, men det er viktig å merke seg at man bør eksperimentere med VSYNC AV/PÅ når man spiller. Takler skjermkortet 60FPS på VSYNC PÅ, da er du i nirvana med denne skjermen!

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...