Gå til innhold

Stilvelger lastes ikke automatisk..

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver å sysler litt med siden http://stian.fatalt.org og nå har jeg prøvd meg på 3 forskjellige stilark for siden.

For å laste de forskjellige stilarkene bruker jeg denne koden i index.php:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="pinkn.css" title="Pink" />
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="eple.css" title="Eple" />
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="banan.css" title="Banan" />
<script type="text/javascript" src="styleswitcher.js"></script>

<a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('Pink'); return false;">Pink</a><br>
   <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('Eple'); return false;">Eple</a><br>
   <a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('Banan'); return false;">Banan</a>

Sammen med styleswitcher.js

Har sett denne metoden brukt på flere andre sider, og der fungerer den fint.

Hva er det som gjør at siden min ikke laster inn noe stilark automatisk, men man må velge dem selv?

edit: nå ser det plutselig ut som om at det fungerer. Fungerer det hos dere andre også (mozilla, FF, IE)?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan være brukere som var på siden din før du gjore en forandring, så kakene dem har i ovnen husker ting du har fjerna! Dette har hendt meg før! Når jeg åpna siden fikk jeg et lillaish design ihvertfall...

Det stemmer at det er det "lilliashe" designet som skal opp ja først ja :yes:

Så hva du sier er altså at kanskje problemet bare ligger i at kakene de maskinene jeg har prøvd siden på et for gamle, og husker ting som ikke stemmer nå lenger?

Isåfall er det vel bare å slette disse, og så skulle alt fungere greit?

Andre som får siden til å fungere som den skal, dvs at det lilla/rosa designet åpnes sammen med siden?

Lenke til kommentar

Da har moderator slettet en OT diskusjon om trådens plassering. Slikt har vi rapporteringsknappen til. Minner om Nettiketten:

Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg?

Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt.

Trådstarter minnes ellers om retningslinjenes forbud mot bumping:

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.

Geir :)

Lenke til kommentar
Så hva du sier er altså at kanskje problemet bare ligger i at kakene de maskinene jeg har prøvd siden på et for gamle, og husker ting som ikke stemmer nå lenger?

Andre som får siden til å fungere som den skal, dvs at det lilla/rosa designet åpnes sammen med siden?

Ja det kan være problemet! tipper de som har hatt problemet er folk du kjenner og har vist siden til før! Trenger vel ikke slette dem, kan vel bare velge et annet tema så skal det funke? hvis ikke kan det jo kanskje funke å slette dem! Funker ikke det så ville jeg prøvd med en stilvelger i php. Det er enklere og diggere å tilføye nye stiler...

Lenke til kommentar

Ja det kan være problemet! tipper de som har hatt problemet er folk du kjenner og har vist siden til før! Trenger vel ikke slette dem, kan vel bare velge et annet tema så skal det funke? hvis ikke kan det jo kanskje funke å slette dem! Funker ikke det så ville jeg prøvd med en stilvelger i php. Det er enklere og diggere å tilføye nye stiler...

Det ser ikke ut til å fungere. Har nettopp prøvd på noen av skole maskinene her, som aldri har vist siden min før, og de greier ikke å laste inn stilarkene automatisk.

Jeg vil gjerne bruke PHP istedet for JS, men har prøvd, men ikke fått det til. Men kan gjerne prøve igjen, om du kunne hjelpe meg litt? :yes:

Så på denne guiden.

- Greidde kun å laste inn default stilark, men fikk error når jeg prøvde å laste inn et alternate, så om du eller noen andre kunne forklare meg litt mer om hvordan det hele fungerer ....? ... hadde vært flott :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er php scriptet jeg bruker (LoS som har skrevet det)

Dette skal øverst på siden din (over doc type)

<?php
$stylefolder = 'css/';
$stylesheet = 'mbx';
$styles = array("mbx" => "mbx", "mossby" => "mossby", "retro" => "retro");
if(isset($_COOKIE['stylesheet']) OR isset($_GET['style']))
{
   $style = isset($_GET['style']) ? $_GET['style'] : $_COOKIE['stylesheet'];
   if(in_array($style, $styles))
   {
       $stylesheet = $style;
       setcookie('stylesheet', $stylesheet, time() * 3600);
       if(!isset($_COOKIE['stylesheet']))
       {

output_add_rewrite_var('style', $stylesheet);
       }
   }
}
?>

Mbx => mbx osv er navnet på stilvelgern og hva den skal hete i linken, kjørsafe og kall dem det samme...

Dette skal du legge inn der du vanligvis linker til et stilsett:

<link rel="stylesheet" type="text/css" title="." href="<?=$stylefolder . $stylesheet?>.css" media="screen">

Så er det linken til stilvelgern:

<?php
   ob_flush();
   output_reset_rewrite_vars();
   	foreach($styles AS $name => $stylesheets)
   {
   	echo "<li><a href=\"?style=$stylesheets\">$name</a></li>";
   }
 	?>

her legger den til linker selv så lenge du gjør ting riktig i den øvrste koden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...