Gå til innhold

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego" et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt den og er godt fornøyd. Har ikke noe å sammenligne med egenlit. Hadde en P4-2,4 før. De tester jeg har tatt er kun "skjermkort-tester" Gikk også opp fra GeForce 4600 Ti til 7800 GT.

Edit: Har ikke overklokket noe enda, og det er mulig den ikke gir best ytelse i forhold til pris. Men som sagt, jeg er nå kjempefornøyd.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
Min klarte 2.75 ghz med orginal kjølern og st.d volt. 100 % stabilt.

Med en Thermalright XP 120 kjøler, kjører jeg stabil på 2.8 ghz @ 1.53 volt. Temperaturen er aldri over 46 grader i følge Asus monitor.

Bedre kjøling og opp nesten 0.2v for å klare 50Mhz extra? ... det var da veldig.

Vil nok kalle 3700+ et svært godt kjøp. Stort sett alle klarer FX55 hastigheter, og flesteparten høyere.

Kjører selv 2.86Ghz til vanlig. 1.4v og lydløs luftkjøling.

Lenke til kommentar

Med en Thermalright XP 120 kjøler, kjører jeg stabil på 2.8 ghz @ 1.53 volt. Temperaturen er aldri over 46 grader i følge Asus monitor.

Bedre kjøling og opp nesten 0.2v for å klare 50Mhz extra? ... det var da veldig.

Vil nok kalle 3700+ et svært godt kjøp. Stort sett alle klarer FX55 hastigheter, og flesteparten høyere.

HAr du testet den for feil i OCCt, prime eller systool? hva kjører du minnet på og multiplier?

Lenke til kommentar
HAr du testet den for feil i OCCt, prime eller systool? hva kjører du minnet på og multiplier?

OCCT har jeg aldri orket å kjøre.

Har testet 12 timer med prime og super-pi 32m. Noe mer enn det gidder jeg ikke å teste ettersom maskinen går stødig i flere uker av gangen. Den er stabil nok for meg. Spilling, generering av MD5 nøkler, surfing osv.

Spec:

A64 3700+ 0505FPMW - 260*11

2x1GB Crucial BallistiX @ 260Mhz 3-3-3-8

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at denne cpuen klarer langt på orginalkjølern. Dette var jeg også klar over, og at chippen stopper på 2.8 er overhodet ikke unormalt. En trenger nok mere enn en god luftkjøler for å komme høyere når cpun først har møtt veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...