jh_ Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Drev å puslet med et hjemmeside-prosjekt for et halvt år tilbake, la det fra meg, og det ble glemt. I går så snublet jeg over det gamle prosjektet i mine dokumenter, og tenkte jeg skulle prøve meg igjen. Jeg har ikke skrevet i notepad, men har brukt dreamweaver da jeg ikke har gått inn for å lære meg å kode, så kjangsen for at det er noen feil i kodene er store Men først og fremst er jeg ute etter kritikk på utseendet, dette er et utseende som er ganske forskjellig til de fleste her som driver med webdesign. Målet med siden er at den skal være enkel og oversiktelig, og behagelig å se på. Ang. innholdet så er ikke dette noen endelige menyer, men hadde kanskje tenkt meg en side med guider (videoer og tekst) om alt ifra programmer(ing), til oppsett av nettverk, og ting rundt det Her er siden; Test Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hvis jeg kjenner amerikanske selskap riktig, kommer du til å få en mail snart. Ang. siden: Hvilken side? Den består av bokstaver (header), en border og noen kolonner med info? Ellers, skift font! Times er stygt. Bruk heller Georgia hvis du skal bruke serif. Synes også siden ble litt misdannet i og med at den dekker hele siden (grå menyborder). Hadde du kuttet denne på linje med innholdet, hadde det kanskje sett bedre ut for øyet. Jeg synes det var litt lite. Litt for svart og for mye kontrast. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Hvis jeg kjenner amerikanske selskap riktig, kommer du til å få en mail snart. Haha! Ja... Ang. siden: Hvilken side? Den består av bokstaver (header), en border og noen kolonner med info? Veel, hva forventer du av innhold da? Er jo først og fremst designet jeg har prøvd meg på her.. Ellers, skift font! Times er stygt. Ta's til etteretning Synes også siden ble litt misdannet i og med at den dekker hele siden (grå menyborder). Hadde du kuttet denne på linje med innholdet, hadde det kanskje sett bedre ut for øyet. Kanskje Kan jo gi det et forsøk! Litt for svart og for mye kontrast. Jeg har prøvd å ta hensyn til det, det er vanskelig når man har svart bakgrunn. Kanskje jeg skal prøve noe annet Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Synes det ble rart å ha de første tre bokstavene blå i "guider". Det er altså bokstavene GUI som er blå, og GUI er en vanlig forkortelse for Graphical User Interface, som har ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Synes det ble rart å ha de første tre bokstavene blå i "guider". Det er altså bokstavene GUI som er blå, og GUI er en vanlig forkortelse for Graphical User Interface, som har ingenting med saken å gjøre. Jaja, pirke pirke Anyhow, fikk lyst til å starte på nytt, med noe helt annet enn sort og blått.. Ble inspirert av siden din Mikael! Utrolig stilig side! Har gått lei det platte "designet" mitt allerede :!: Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det å bruke svart bakgrunnsfarge er egentlig veldig vanskelig. I den forstand at det er vanskelig å få noe til å se stilrent ut når bakgrunnen er svart, iallfall opplever jeg det slik. Du burde helt klart kaste hele dette "designet", om det kan kalles det, ditt, og begynne på ny. Gjerne med lyse kontraster, f.eks hvitt og lyse blått. Litt kjedelig, men vanligvis greit og oversiktelig. Bra for trening iallfall:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå