Gå til innhold

Støy fra luftstrømmen i Chieftec DX-01BD

Anbefalte innlegg

Når alle (de 80mm Zalman) viftene mine går for fullt så støyer de en god del (rundt 34db). Dette er allikevel ikke det mest støyende. Jeg har lagt merke til at lufta som presses gjennom kabinettet skaper den mest skjenerende støyen. Støyen oppstår i luftinn- og uttakene. Jeg har tenkt å små-modde litt på kabinettet. Skal bla. kutte av de viftegrillene som er på kabinettet, og feste de mer vanlige, runde i bakkant (i fronten trenges de ikke pga. frontdekslet). Jeg har også en mistanke om at "frontgrillen" på kabinettet styøer ganske mye pga. utforminga. Har noen klart å dempe denne støyen med noe modding?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hallo corelone:

Jeg har 4sånne vifter og jeg kjører dem bare i silent mode jeg.

Etter hva jeg har lest så vil støyen såklart senkes jo mindre motstand den får.

Men de chieftec viftegrillene er jo rimelig gode allerede siden de er fulle av hull.

Men du får jo prøve engang.

Lenke til kommentar

Takk for svarene alle sammen! :smile: Jeg har fjerna grillene i fronten og skal fjerne de på baksida så snart som jeg får tid.

>Jeg tror også at plast-grillen på frontdekslet kan lage ganske mye støy. Har noen av dere noen synspunkter på det? Kanskje også en løsning på det *håpe*

EDIT: Jeg har tenkt å erstatte grillene på baksiden med viftegriller av den gode gamle typen. Jeg har stor tro på at de ikke vil lage så mye støy som de jeg har nå. Det eneste problemet er at en ikke kan lodde eller sveise på aluminium. Tror at jeg må lime dem fast...

[ endret av Corleone den 2002-08-22 13:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...