machina_2 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Får ikke installert Gforce driverne. den ber om nvidia.ko modul. aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg kjørte installasjonen i init 1 modus. init 3 klager den på, sier at: X kjører, kan ikke installere drivere. Jeg får foresten ikke høyere oppløsning enn 1024x768 med refreshrate på 60 hz. Jeg går ut ifra at det er pga at den ikke finner drivere som forteller den hvilken instillinger jeg kan ha. eller tar jeg feil? Kan noen hjelpe meg med installasjon av Nvidia driverne? har installert det jeg trenger tror jeg da. brukte denne kommandoen : sudo apt-get install build-essential linux-headers-`uname -r`. da kom jeg litt lenger, og nå står jeg fast på nvidia.ko som den ikke finner. er kansje enklere å snakkes over msn hvis noen gidder det : [email protected] takk for at dere leste dette. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 vet ikke om du har testa, men prøv å innstaller driverne, utenfor X, altså i bash, før du logger deg på. Hvis dette er mulig. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Følger du installasjonsguiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå