Kvammis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Brukte Artic Silver Termisk Lim til å lime gpu på 6600GT kortet mitt fast til denne blokken. Skjemkortet tok kvelden, og jeg skal vel bruke blokken vidre på nye kort. Men når jeg prøvde å bruke makt for å skille kortet fra blokken endte det med at GPU følgte med blokken. Er det en måte man kan få Termisk Lim til å "løse seg opp" elns ? Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Hårføner ? Fant dette på siden deres Temperature range: - 40C to >150C(Bond strength is weakened at temperatures below 0C due to crystallization.) Kanskje man heller skal fryse den da ? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hårføner ? Fant dette på siden deres Temperature range: - 40C to >150C(Bond strength is weakened at temperatures below 0C due to crystallization.) Kanskje man heller skal fryse den da ? Gjør det du Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har gjort det samme flere ganger. Du bruker bare et barberblad og lirker det mellom kjøleribben og GPU, så "sager" du forsiktig innover med barberbladet intill den løsner. Den kommer av uten særlig problemer. Deretter bruker du white-spirit eller annet sterkt løsemiddler for å renske overflatene, og deretter fin-vasker med rødsprit/isopropanol eller annet egnet middel for å få vekk white-spiritens olje-belegg. Jeg har som sagt flere ganger brukt denne metoden, og det går helt fint, faktisk kan du fint gjøre uten å skade datakomponentene i prosessen. -Stigma Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Kan ihvertfall ikke klage på limen. Hadde en liten dråpe på core og den satt ganske godt. Kan det være en fordel å fryse før man kutter ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det har jeg ikke prøvd, så det vet jeg vel egentlig ikke, men jeg har ikke noe tro på at det skulle gjøre noe enklere. Det eneste som hadde skjedd var vel at du hadde delvis krystallisert limet, og gjort det noe hardere og sprøere. Neida, det holder lenge å bare sage litt med et barberblad som jeg sa. Om du prøver så blir du kanskje overrasket over hvor enkelt det går. Uten barberblad så er det vel nærmest umulig å skille de to uansett hvilken metode du bruker, uten å risikere store skader ved å bruke overdimensjonert kraft da... -Stigma Lenke til kommentar
klikko Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 det fungerer bra å fryse det, skal visst være enklere å få det fra hverandre etterpå, men jeg tror jeg ville gått for stigma`s metode istedet, virker jo fin den + så slipper du frysemaset Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Har fryst av slikt lim mange ganger. Og har ikke ødelagt noen kjerner eller noe! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har brukt hårføner til det. Ingenting ødlagt enda Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Frøys et x800xt kort en gang, men pålimt sinks på mem - det løsnet til slutt, men ikke akkurat der jeg hadde tenkt.. (rev memchip av kortet) Har derfor mer tro på barberbladløsningen. mvh r.- Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Kortet var allerede ødelagt. Og før jeg prøvde å fryse eller noe fløy hele GPUen med blokken. Prøve også nettopp frysemetoden, Endte opp med at det nå kun er core og masse lim igjen på blokken. Får vel gå over med barberbladet nå. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har en chipsettkjøler her med en halv northbridge på, skal kjøpe barberblad i morgen + stålull så jeg kan få bort litt striper osv. takk for tipset om det funker! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Husk også noe sterkt løsemiddel som f.eks. whitespirit til å løse opp limet. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå