Gå til innhold

HDDen er helt mongo etter Formatasjon

Solsviken

Anbefalte innlegg

Fikk nytt utstyr på Fredag :

Epox 9NPA+ ultra

og 250GB samsung SATA II

Delte opp HDDen i følgende:

C:\ windows 6GB

D:\ installasjon 30 GB

E:\ FTP ca 200GB

Jeg installerte windows fra en cd som inneholdt SP2 og alt fungerte helt greit. JEg la over en del ting til E: som nå gjennstår 120GB på .

I dag tidlig fant jeg ut at jeg skulle legge inn en clean versjon av XP , altså ikke den versjonen som inneholdt SP2 (var noe annet dritt på cden som gjorde at XP var helt CP med tanke på innlogging osv osv)

Jeg formaterte derfor C: og gikk igang med installeringen. Under oppstart av den nye windowsen kommer det beskjed fra CHKDSK om at E: inneholder feil som MÅ rettes. DEn kjører CHKDSK og går igjenom alt og retter automatisk. Vel inne i Windows oppdager jeg at ALLE *.exe filer og samtlige *.zip filer som låg på E: er ødlagte. Dette var filer som diverse installasjonsfiler til program og driver osv som jeg trengte til installeringen av nødvendige ting.

Dette forbante jeg meg over og lasta ned alle programmene og driverene på nytt. Brente de ut på CD og formaterte igjen. Det samme skjedde, bare at denne gangen skjedde det ETTER at jeg hadde insatllert Chipset driverene . Noen som vet råd ... ? Jeg er avhengig av å få vekk dette problemet siden jeg ikke takler tanken på en liten flaskehals i systemet mitt :hmm:

Annen info:

Er ingen andre HDDer

Er en NEC brenner på IDE

HDDen er koblet via SATA

400W psu (har ikke noe strømkrevende system)

Endret av g0lden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...