Gå til innhold

Får ikke bilde på TV ved S-VHS-kobling PC<->TV


Golding

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Spesifikasjoner:

 

PC:

AMD Athlon™ XP 2000+, 1666MHz, 256KB

512 MB DDR

NVIDIA GeForce4 Ti 4200

OS: Windows XP m/SP2

 

TV: Helt ny SONY KV-28CL11E

 

 

Jeg har koblet PC og TV sammen på denne måten:

 

PC - Overgang (1 rød og 1 gul S-VHS, 1 rød og 1 gul RCA?) - S-VHS kabel - Scart (Scart med S-VHS og audiomuligheter, samt RCA eller hva det heter, gul inngang) - TV

 

Ved tilkobling av kabel til skjermkortet får jeg opp et installasjonsvindu i XP med sånn "not passed logo testing blabla", med spørsmål om jeg likevel vil installere "Default monitor". Jeg klikker OK, og det som skjer da er at samme vinduet popper opp 2-3 ganger til, og "Default monitor" blir installert og finnes i enhetsbehandling under "Monitors" like mange ganger.

 

Jeg har nyeste directx, nyeste drivere til skjermkort, skjerm, chipset, bios, og alt mulig. Eneste jeg ikke har gjort er å flasha biosen på skjermkortet.

 

Alt synes å være riktig i nView og Windows, (utenom at TV'en blir gjenkjent som "Default monitor"), men ved kloning, dualview osv., foregår alt på riktig måte, uten at det kommer noe bilde på TVen.

 

Under feilsøking har jeg forsøkt begge scart-inngangene, pluss den gule compositinngangen med en annen kabel.

 

Flere personer som selv har koblet litt sånn som det her selv har forsøkt seg, men ingen kommer noen vei. Jeg er helt opprådd, og er tom for idéer. S-VHS kabelen, overgangen fra skjermkortet og scarten er helt ny.

 

 

Ble litt usammenhengende og kanskje litt dårlig forklart dette, men spør gjerne om det trengs mer informasjon.

Jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få.

 

 

Edit: Nå reinstallerte jeg skjermkortet, for å finne ut at TV'en min ikke blir detektert av Windows i det hele tatt. At Windows viste meg 2 monitore kom nok av at jeg brukte den "fremtving TV-registrering" i Nvidia-softwaren.

Endret av ROFLe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...