Gå til innhold

Ny PC til mamma, billigst mulig, kontor PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ditt forslag var ALT for dyrt. og les første post. skal ikke ha med harddisk, skjerm, tastatur, høytalere, skjermkort,  og hva er vits i å bruke 600kr på et kabinett? lurer på om du greier å lese egentlig? jeg har skrevet BILLIG, og du får brukendes kabinett til ca halve prisen.

1: Du definerer ikke "billig"! Billig kan være 2000 kr, det kan være 10000 kr, alt ettersom hva du skal bruke den til. Dette er tross alt en full pc, minus det du har fra før, og bl.a. inkl. skjerm. Skal du ikke ha skjerm: vel, se da på alt det andre!

2: Jeg har lest første post. Der står ingenting om hva du ikke skal ha med, det står hva du har og det eneste du har listet opp her som står i første post at du har, er harddisk (noe du ikke har for mye av, men jeg mener å huske at jeg foreslo å sløyfe den om nødvendig).

3: Mht kabinett, så ville jeg ikke ha strukket med til under 400kr. Ellers vil du få med en skranglete PSU (ja, jeg regner med også denne maskinen trenger strøm) som faller fra hverandre, om ikke selve kabinette gjør det (har selv erfaringer med billig skrap, mulig min PSU synger på siste verset).

4: Er ikke sikker på om jeg liker tonen din. Før man poster på forumet, leser man retningslinjene, hvor det står for det første at man ikke kan kreve hjelp og for det andre at man skal være snill og grei og taktfull. Alle vi som poster her, gir deg betingelsesløst hjelp og svar på dine spørsmål, og bør da kunne kreve å få positive tilbakemeldinger. Disse linjene skriver ikke seg selv!

Jeg pleier normalt ikke å reagere slik, fordi jeg (heldigvis) ikke pleier å få slike kommentarer. Jeg har svart på spørsmålet ditt på de premisser du har stilt, er det noe feil, noe jeg har tatt med for mye eller for lite av eller rett og slett ikke skulle tatt med i det hele tatt eller mangler, er det fordi du har oppgitt for lite informasjon i forhold til det retningslinjene krever. Både i første innlegg, og alle de etterfølgende.

edit: Kjøpe brukt kan også være en idé. Dette ser ut som en fin bil f.eks.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
ditt forslag var ALT for dyrt. og les første post. skal ikke ha med harddisk, skjerm, tastatur, høytalere, skjermkort,  og hva er vits i å bruke 600kr på et kabinett? lurer på om du greier å lese egentlig? jeg har skrevet BILLIG, og du får brukendes kabinett til ca halve prisen.

1: Du definerer ikke "billig"! Billig kan være 2000 kr, det kan være 10000 kr, alt ettersom hva du skal bruke den til. Dette er tross alt en full pc, minus det du har fra før, og bl.a. inkl. skjerm. Skal du ikke ha skjerm: vel, se da på alt det andre!

2: Jeg har lest første post. Der står ingenting om hva du ikke skal ha med, det står hva du har og det eneste du har listet opp her som står i første post at du har, er harddisk (noe du ikke har for mye av, men jeg mener å huske at jeg foreslo å sløyfe den om nødvendig).

3: Mht kabinett, så ville jeg ikke ha strukket med til under 400kr. Ellers vil du få med en skranglete PSU (ja, jeg regner med også denne maskinen trenger strøm) som faller fra hverandre, om ikke selve kabinette gjør det (har selv erfaringer med billig skrap, mulig min PSU synger på siste verset).

4: Er ikke sikker på om jeg liker tonen din. Før man poster på forumet, leser man retningslinjene, hvor det står for det første at man ikke kan kreve hjelp og for det andre at man skal være snill og grei og taktfull. Alle vi som poster her, gir deg betingelsesløst hjelp og svar på dine spørsmål, og bør da kunne kreve å få positive tilbakemeldinger. Disse linjene skriver ikke seg selv!

Jeg pleier normalt ikke å reagere slik, fordi jeg (heldigvis) ikke pleier å få slike kommentarer. Jeg har svart på spørsmålet ditt på de premisser du har stilt, er det noe feil, noe jeg har tatt med for mye eller for lite av eller rett og slett ikke skulle tatt med i det hele tatt eller mangler, er det fordi du har oppgitt for lite informasjon i forhold til det retningslinjene krever. Både i første innlegg, og alle de etterfølgende.

edit: Kjøpe brukt kan også være en idé. Dette ser ut som en fin bil f.eks.

For å klarne opp i ting her:

eg skal IKKE ha

- harddisk

- Skjerm

- Skjermkort

- Tastatur

- Mus

- Høytalere

- CDrom / dvd-brenner ol.

- Floppydisk

1.

Det eg definerer som billig, er BILLIGST mulig, ikkje billigst i forrhold til pris.

2.

Les hva eg ikkje skal ha med.

3.

Mitt kabinett er et Raidmax Scorpio kabinett, som kostet 350kr når eg kjøpte det (tilbud)

og mamma trenger ikje at bra kabinett, hun skal ikkje flytte på det, og det skal stå fint på sin plas spå kontore hennes, altså gir hun "FAEN" i om det skrangler litt.

Altså, BILLIGST så mulig.

4.

hva er det du ikje liker med tonen min?

EDIT: etter det eg ser har eg ikje vært frekk i kjeften i det hele tatt, og hvordan kan du då mene at du ikj liker tonen min?

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Jeg oppfatter deg iallefall som frekk...

JEg vil absolutt anbefale 512mb ram, 256 er knappt brukbart sammen med winXP, den pc2100 brikken er fullt brukendes, det har nesten ingenting å si på ytelsen totalt sett, en celeron prosessor har jo 100fsb.

For å være litt frekk tilbake så kan jeg jo spørre om hvor vanskelig er det å finne det billigste altarnativet da? skulle vel være barnemat? du vet hva du trenger, HK, cpu, kabbinett, og ram. Da er det vel ikke vanskeligere å gå inn i prisguiden og finne det biliigste av hver del eller?

Vil du derimot ha best mulig ytelse i forhold til prisen så skal vi mer enn gjerne hjelpe deg å finne et bra oppsett.. Da må vi vite bruksområder, maks pris og om det skal overklokkes... :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var nå hovedsaklig denne setningen:

lurer på om du greier å lese egentlig?
men nå legger vi det bak oss, så prøver jeg å sette opp så billig jeg bare klarer (brukbart seff)

hang on...

edit: legger ut linken her før jeg begynner å putte ting i: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=19116

ferdig

den skal fungere sammen med det du har fra før, det vil være knapt med strøm, men antagelig nok, og en tanke mer stabilt enn q-tec (regner jeg med)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
hvis jeg kjøper alt det der, får jeg en pc som funker da? (må jo sette den sammen da)

du tenger flere komponenter for å få den til å virke, skjermkort osv bl.a.

edit: men start ny topic om du også har tenkt å sette sammen ny pc :)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...