detvarvondtdet Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hei På min gamle pc så var det fikset sånn at når jeg skrudde på så logget den meg rett inn i windows. Altså at ikke man kom til der hvor man velger hve brukerkonto man vil inn i. Nå skulle jeg gjerne gjort det samme på min nye men husker hvordan jeg gjør det? Et annet spørsmål også. Om jeg tar ut hardisken min fra den gamle pc`n. Altså den med os på og setter jumper til slave og putter den inn i min nye pc, Hva vil skje under oppstart da? Om det ikke er noe problem, vil jeg få tilgang til alle mappene mine der da selvom det ligger xp instalert på den? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Start - Kjør - skriv "control userpasswords2" - enter. Merk brukeren din og ta bort krysset "brukere må angi et passord bla bla..." Edit: Med OS-harddisk fra en annen PC, må du regne med at den ikke klarer å starte pga. annet hovedkort osv... (glem det, så ikke at det skulle være slave. Da går det greit.) Sveinl. Endret 13. september 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Til det første spm, så kan du bruke TweakUI til å logge deg rett inn i en hvilken som helst brukerkonto (se bildet), så du slipper omveien om innlogingsvinduet. Til spm nr. 2 - så skulle ikke det være noe problem. Så lenge disken ikke er den det bootes fra, så vil du få tilgang til mapper og filer på vanlig måte. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hadde dette "problemet" før. Fikset det lett med å gjøre sånn som Sveinl sier. Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Glimrende takk. Lenke til kommentar
sexten Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Du kan også gjøre det direkte i registeret... HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Winlogon Opprett/rediger følgende strenger: AutoAdminLogon=1 ForceAutoLogon=1 DefaultUserName=brukernavnet ditt DefaultPassword=passordet ditt evt. DefaultDomainName=domenet ditt om du må logge inn på et nettverksdomene.. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Bare fjerna passoret på den eneste "kontoen" jeg har så logger den seg automatisk inn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå