Gå til innhold

p4 2.0a BOXED; svart belegg på undersiden = "kjølepasta"?

fAight

Anbefalte innlegg

hei,

tror jeg har gjort no forferdelig dumt, kanskje...

fikk p4 2.0a BOXED idag. kjøpte ikke no kjølepasta da jeg regnet med at det var inkludert eller ferdig påført. Da jeg åpnet esken, så jeg at på undersiden av kjøleren var det et svart belegg. Det så ut som en teipbit som beskyttet selve "kjølepastaen" (vet ikke helt hva det heter jeg). Til min stor forudrelse ble det etterhvert klissete da jeg prøvde å rive det av. Å shit! skrek jeg! det skal være på! (eller skal det ikke???) Heldigvis tok jeg bare bort en liten del på hjørnet. Under stor fortvilelse satt jeg på kjøleren. Tempen er nå på 37C cpu og ca 30C på MB.

Er dette bra? (har ikke peil på hva som er standard temp. på p4).

Skulle det svarte belegget være på? Regnet med at det skulle være mere klissete og hvertfall ha en slags beskyttelse som man skulle fjerne først.

Er cpu'en min i deep shit?

Eller kan man bare kjøpe kjølepasta og smøre på mer hvis det blir nødvendig?

takk for svar:=)

hilsen

Ridge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å *shuh*! Nå ble jegl letta! tusen takk for svar:) er ganske ny på pc hardware. Dette er min første pc jeg har bygd selv.

Par spørsmål til:

powerfan'en min har veldig lav rpm. ca 1600+, det lyser rødt i bios. har asus p4s533, og i asus probe, durer alarmen som bare det, siden max threshold er på 2200 rpm! skjønner ikke hvorfor. har jeg nok strøm til hovedkortet. Her kommer vi da til mitt neste spørsmål; hvor mange "strøm" plugger skal til hovedkortet? jeg har satt inn 3 stk: den vanlige brede, den litte firkanta til p4, og en strømplugg som er lik de man dytter inn i cd, dvd og hd.

noen som vet hva jeg kan gjøre eller har noen formeninger om dette?

takk igjen...

Lenke til kommentar

jeg har kjøpt helt likt hk og cpu som ridgea, men når jeg skal starte opp maskina sier pc speakeren dette:

"system failed cpu test". jeg er nesten 100% sikker på at jeg har montert cpu'n riktig, jeg har hatt hjelp av 5 folk som har peiling, men den samme meldinga kommer.

kan det være mulig at cpu'n eller hovedkortet ikke fungerer ordentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...